Petak, 08 Svibanj 2015

Marija Rimac, Vinolicious

Napisao: 
(Reading time: 2 - 4 minutes)
Marija Rimac, Vinolicious

Putujući svijetom i gradeći respektabilnu košarkašku karijeru, Slaven Rimac vjerojatno ni na kraju pameti nije imao da će ta košarkaška lutanja utjecati na stvaranje jednog vinofila, ili bolje reći, vinofilke. Marija Rimac, Slavenova supruga, pratila ga je kroz njegovu karijeru pa je tako živjela u Grčkoj, Ukrajini, Španjolskoj i da ne nabrajam gdje sve, ali bitan trenutak za našu priču je onaj u kojem, naravno zbog košarke, Rimčevi dolaze u Francusku. Marija, ili kako je njeni zovu, Mare, inače rođena Zagrepčanka s temperamentom i šarmom prave fetive Splićanke (što je naslijedila od majke), tada još nije znala da je zaražena vinskim genom. Ne toliko od berbi u stričevom vinogradu negdje u Vukovu selu, u koje je išla kao mala, koliko cjeloljetnim druženjima s velikim vinarom Androm Tomićem. Ali da se vratimo u Francusku... Na jednom primanju Mare upoznaje Lionela Osmina i njen vinski svijet dobiva sasvim novu dimenziju.

Lionel je čovjek koji je odlučio pokazati svijetu da Francuska nije samo Bordeaux, Champagne i Burgundija. Želi pokazati da i jugozapadna Francuska ima itekakav vinski potencijal. Dakle, čovjek od 30 i nešto godina odluči napraviti nešto veliko. Prvo shvaća da bi sadnja vinograda zahtijevala iznimno puno vremena i zato odlučuje kupovati grožđe. Naravno da sudjeluje u svim fazama uzgoja; ne kupuje bilo što. Prije koju godinu proglašen je za naj-vinara Francuske u kategoriji onih koji kupuju grožđe. U kakvom je odnosu sa svojim partnerima, govori i podatak da je na etiketu, uz svoje ime stavio i izraz „& Cie“, što bi u prijevodu bilo „i suradnici“. Lionel je osoba kojoj je vino strast, a ne samo posao. Uživa biti u vinogradu, imati u ruci grožđe i lišće, osjetiti ih, onako praiskonski. Tu vezu s lozom, ili imaš, ili nemaš - ona se ne uči.

Villa Chambre d'amour

Veliki dio sortimenta od kojeg proizvodi svoja vina nije baš poznat svima. U stvari, poznat je tek vinskim znalcima. To su sorte kao Negrette, Tannat, Colombard, Gros i Petit Manseng i mnoge druge. Svi ti vinogradi nalaze se u jugozapadnoj Francuskoj (apelacija Bergeracois, Cahors, Fronton, Gaillac, Jurançon, Marcillac, Madiran, Armagnac), a u Biarritzu ima Lionel wine bar i vinoteku u kojoj je svoje prve vinske biznis korake napravila i naša Mare. Danas ta tvrtka proizvodi oko milijun boca vina godišnje i ima tu svega - od laganih bijelih do odličnih crvenih vina. Imaju i jedno likersko vino, a proizvode i armagnace koje, na žalost, još nema na tržištu u Hrvatskoj. Imena vina vezana su za neka mjesta u JZ Francuskoj, ali ne isključivo za položaje vinograda. Recimo, jedno vino koje mi se silno svidjelo, a radi se o kupaži Gros Mansenga i Sauvignon Blanca, zove se Chambre d'amour, ili u prijevodu Soba ljubavi, a to je pak jedna predivna plaža na Atlantskom oceanu.

Svoju strast prema vinima prenio je Lionel i na Mare, koja u čaši vina još nalazi mirise proljeća i lagani dašak povjetarca, ili ju vino asocira na ljubav... U svakom slučaju, među distributerima najrazigranije i najšarmantnije biće, a posebice treba cijeniti što kao žena odlično plovi u, ipak, prvenstveno muškim vodama. U nekom od sljedećih brojeva pisat ćemo više o vinariji, vinima i samom Lionelu. Kad slušate Mare kako priča o tim, „svojim“ vinima, jer u međuvremenu je postala kuma Lionelovom djetetu, dobijete želju da probate ta vina i uđete s njom u istraživanje vinskog svijeta koji Lionel stvara. Ona ima još uvijek onu iskrenu vinsku strast koju su mnogi izgubili.

Mariju Mare Rimac morate upoznati.

Za početak, posjetite njene stranice www.vinolicious.hr i saznajte nešto više o njihovim vinima. Moja osobna preporuka, ako mogu, svakako probati Sobu ljubavi. A Mare... Ona je dokaz da se oko vina okupljaju samo dobri ljudi.

 

 

 

Tomislav Stiplošek

Tomislav Stiplošek glavni je urednik G.E.T. Reporta i predsjednik udruge za kulturu stola G.E.T.

U 2016. godini FIJET Hrvatska u suradnji sa Zborom turističkih novinara HND-a dodijelio mu je priznanje za osobni doprinos popularizaciji i afirmaciji turističkog novinarstva te promicanje etičkih i profesionalnih standarda struke, koje dodjeljuje  u sklopu godišnje nagrade "Marko Polo".