Nedjelja, 04 Rujan 2016

Zelina mora bolje!

Napisao:  Foto: Helena Pletković
(Reading time: 2 - 3 minutes)
Zelina mora bolje!

Još tamo, početkom lipnja, u Zelini je održana 48. izložba vina kontinentalne Hrvatske. Možda je čudno što tek sada pišem o tome, ali namjerno sam si ostavio vremena, a objasnit ću vam i zašto. Naime, kada želite nešto ozbiljno reći, što nije baš samo pohvala, već želite ukazati na neke moguće nedostatke, tada valja o tome ozbiljnije razmisliti, a ne reagirati pod prvim dojmom, koji može biti pogrešan. No idemo redom.

Zelina i njena vinska cesta Zagrebu su bliže čak i od Plešivice pa je normalno da im je Zagreb glavno tržište. Dakle i prodajno i marketinški gravitiraju prema Zagrebu, ali na Izložbi nije bilo previše Zagrepčana, a trebalo je. Negdje se krije greška u komunikaciji s publikom. Sama organizacija se, meni barem, činila podosta kaotičnom i to prvenstveno iz jednog razloga - previše je tu ljudi i svaki sa svojom vizijom pa kad od svakog uzmeš ponešto, na kraju dobiješ svašta.

Prvo i najosnovnije, ljudi, riješite klimatizaciju u dvorani. Vaši vinari imaju predobra vina da bi se pila u ovakvim uvjetima.

Morate se odlučiti radi li se događaj za uži, recimo elitniji, krug ljudi ili za širu populaciju, jer trenutno se pokušava oboje i to ne ispada dobro; nije dobro na takav način dijeliti posjetitelje. Na kraju se previše pažnje posvećuje tome tko je došao iz političkih krugova, a premalo samim vinarima. Vinari su ti koji bi tu trebali biti zvijezde i treba im dati više prostora.

Radionice, koje su mahom vrlo zanimljive i poučne, s odličnim predavačima, treba smjestiti u adekvatan prostor; ne možete to samo odvojiti provizornim panelom.

Panel rasprava na glavnoj bini, u doba kad je dvorana već puna i počela je konzumacija vina i kada ljudi na bini, usprkos mikrofonu, od žamora ne čuju svoje sugovornike... Ljudi dragi, to nema smisla.

Iz ovog šarenila ideja vidite da je tu previše ljudi i da se svako brine samo za neki svoj dio. Bez koordinacije.

Bilo je, naravno, i odličnih stvari. Recimo, prezentacija cijele priče kroz hostese odjevene u vile - već prepoznatljiv imidž Kraljevine, zatim, recimo, dama od pjenušca... Ima puno malih detalja, koji su odlični, ali se izgube uz ove prije spomenute greške. Mislim da bi trebalo uložiti više marketinga u samo ocjenjivanje vina; kad ga već radite, dajte mu veći značaj.

Sve u svemu, mislim da Izložba vina u Zelini treba veliko preslagivanje, jer to Zelinski vinari itekako zaslužuju, a nije da se ne može... Pogotovo sada; imate dogradonačelnicu koja je i vinarka, Ivanu Puhelek, imate itekako sposobnu osobu u turističkoj zajednici Marinku Zubčić - imaju i ideje i znanja, pustite ih da rade; naravno, uz veliku pomoć svih s vinske ceste.

Zelinska vinska priča je predobra i zahtijeva bolju prezentaciju. Možda će se neki naljutiti na ovakav tekst, možda me dogodine neće ni zvati na Izložbu vina, ali mislim da novinari služe baš tome - da pohvale ono što je dobro i ukažu na nedostatke pa da ih se ispravi.

Vi, moji Zagrebčanci, zelinska vinska cesta je predivna - s odličnim vinima i dobrim ljudima; otiđite tamo, obiđite ih, nije daleko, a oduševit će vas.

 

 

Tomislav Stiplošek

Tomislav Stiplošek glavni je urednik G.E.T. Reporta i predsjednik udruge za kulturu stola G.E.T.

U 2016. godini FIJET Hrvatska u suradnji sa Zborom turističkih novinara HND-a dodijelio mu je priznanje za osobni doprinos popularizaciji i afirmaciji turističkog novinarstva te promicanje etičkih i profesionalnih standarda struke, koje dodjeljuje  u sklopu godišnje nagrade "Marko Polo".