Srijeda, 15 Listopad 2014

Jesen u lici

Napisao: 
(Reading time: 2 - 3 minutes)
Jesen u lici

Lika je definitivno jedan od naših najljepših predjela; turistički, doduše, neiskorištenih. Kada dođete u Liku, kao da ste došli u drugi svijet.  Sve je oko vas lagano brežuljkasto zeleno i nekako mekano,  iznimno opuštajuće. To što je tu rođen veliki Nikola Tesla samo je jedan od detalja koji je vjerojatno premalo iskorišten u promociji. Kuća u kojoj je Tesla rođen pretvorena je u multimedijalni centar i iskrena preporuka svima: to vrijedi pogledati.

Manifestacija koja raste iz godine u godinu je Jesen u Lici. Veliki šator postavljen u samom centru Gospića odlično je rješenje. Posebice način na koji su i fontanu na Trgu Stjepana Radića uklopili u sastavni dio interijera. Sama manifestacija je dobro zamišljena, ali nekako mi fali malo više ličkog štiha. Htio bih više etno detalja, više prikaza ličkog načina života. Nekako fali malo više ličke duše. Pokušavamo pratiti trendove i pritom zanemarujemo sami sebe. Ako sam došao na Jesen u Lici, želim vidjeti kako se taj sir proizvodi, tko ga proizvodi, da mi netko odgovori na sva moja pitanja, a ne da na štandu stoji petnaestogodišnja nećakinja zadubljena u mobitel  i Facebook poruke.

Lički sir, zapravo, mogu kupiti  na skoro svakoj tržnici u Zagrebu.  
Sad ćete vi reći: „Ali, to nije onaj pravi, domaći.“
E, pa gospodo, a tko mi je to objasnio na Jeseni u Lici?
O tome i pričam.

Nemojte ove moje male kritike uzeti kao zlonamjerne.  Želim samo ukazati na ono što bi, po mojem mišljenju, trebalo biti bolje. Ako na sajmu imate izlagače koji nisu iz Like, odvojite jedan dio šatora, predstavite ih kao svoje goste, dajte im pažnju, jer oni su sigurno interesantni vašoj domaćoj publici, ali nama turistima to je već upitno. Lici nasušno treba promocija, ali vi sami, Ličani, morate biti pokretači toga - mi vas možemo samo pratiti.

Ima Lika potencijala za velike priče. Recimo, poznati lički krumpir. Nemojte ga samo prodavati kao takvog. Dovedite Gretića , Jankovića, ili nekog trećeg kuhara; napravite nešto od toga. Da ne pričamo o ličkom zelju, basi, o čistoći zemlje, eko proizvodnji i slično. Ne sramite se Like, otvorite ju za druge ljude. Pastrve, od svježih do dimljenih, ali nemojte se zadovoljiti samo s ribolovcima koji dolaze, otvorite tu priču i za hedoniste. Lička pramenka. Zatim, proizvod koji bi po mojem mišljenju trebao postati vodeći Lički brend, Buša. To je autohtona vrsta goveda prilagođena životu u Lici. I ono najbitnije, treba prezentirati ono čime se buša hrani jer to uvelike utječe na kvalitetu mesa. O buši ćemo još pisati, slijedi uskoro o toj temi velika reportaža.

Lika je raj na zemlji. Možda najljepši dio Hrvatske. Na nama je da ju ne uništimo i da ju na pravilan način prezentiramo te joj omogućimo prosperitet.

Kad jurite autoputom prema moru, stanite na koji sat u Lici. Ili, još bolje, ostanite koji dan. U ljetnim noćima temperature su toliko ugodne da vam klima uređaji uopće nisu potrebni, a do prve plaže ima tek 35 kilometara.

Boravkom u Lici doživjet ćete trenutke koji će vašu dušu hraniti dugo vremena.

  Galerija fotografija

  Jesen u Lici

 

 

Tomislav Stiplošek

Tomislav Stiplošek glavni je urednik G.E.T. Reporta i predsjednik udruge za kulturu stola G.E.T.

U 2016. godini FIJET Hrvatska u suradnji sa Zborom turističkih novinara HND-a dodijelio mu je priznanje za osobni doprinos popularizaciji i afirmaciji turističkog novinarstva te promicanje etičkih i profesionalnih standarda struke, koje dodjeljuje  u sklopu godišnje nagrade "Marko Polo".