Ponedjeljak, 18 Travanj 2016

Kraljevina Zelina berbe 2015

Napisao:  Foto: Helena Pletković
(Reading time: 2 - 3 minutes)
Kraljevina Zelina berbe 2015

Kraljevina zelinska ponovno je u Zagrebu! Naime, u subotu, 16. 04.2016. otvorena je prva butelja vina robne marke "Kraljevina Zelina". U zagrebačkom Cheese baru ovim se povodom okupio popriličan broj ljudi.

otvaranjeKraljevineberbe201524.jpgotvaranjeKraljevineberbe20154.jpg

Ovo je vino robna marka Zagrebačke županije pa stoga i ne čudi što su se među uzvanicima našli i župan Zagrebačke županije Stjepan Kožić, pročelnica Upravnog odjela za poljoprivredu Zagrebačke županije Gordana Županac, direktorica TZZŽ Ružica Rašperić, a naravno i gradonačelnik grada Sveti Ivan Zelina, direktorica TZ Zeline Marinka Zubčić i da ne nabrajam dalje.

otvaranjeKraljevineberbe201523.jpg

otvaranjeKraljevineberbe201521.jpgotvaranjeKraljevineberbe201512.jpg

otvaranjeKraljevineberbe20152.jpgKušati se moglo šest različitih Kraljevina i to od sljedećih vinara: Puhelek - Purek, Kos, Žigrović, Ljubekov gaj, Kos - Jurišić i Jarec - Kure. Valja napomenuti da je svih šest vina stvarno dobro, a pritom se dvije izdvajaju kao bolje; vjerojatno zbog bolje pogođenog trenutka berbe, ali nećemo ih sada izdvajati poimenice - treba uživati u svima, ionako ih količinski nema previše. Vrijedni zelinski vinari dotjerali su kraljevinu stvarno na visoku razinu. Sada je to jedno odlično, lagano vino, malo povišene kiseline što nam i paše u ovakvim, sve toplijim danima. Jednostavno, nema nekih zamjerki tom vinu. U svakom slučaju, mislim da su Zelinčani napravili više sa svojom Kraljevinom, nego ekipa s Plešivice sa svojim Portugiscem, bez obzira na nedavni uspjeh u Pečuhu. A dizajn... E, tu su Zelinčani otišli miljama ispred svih županijskih i inih robnih marki po Lijepoj našoj.

otvaranjeKraljevineberbe20158.jpg

Dakle, etikete su moderne, drugačije, izdvajaju se u svakom pogledu; onako cvjetne i proljetne, a opet upečatljive i imaju svoju priču. Mislim da je etiketa pun pogodak. Da, bilo je komentara, kad se izašlo s tim etiketama, kako to nije dobro, da to nisu vinske etikete, da nisu prepoznatljive i štošta drugo. Sada to više nitko ne spominje i svi su zadovoljni. Etikete pojedinih vinara razlikuju se u nijansi boje, a i svaki motiv je malo drugačiji, ali te razlike ne vidite na prvu. Kao što možete vidjeti na fotografijama, hostese, koje su nam točile vino, odjevene su u skladu s etiketama, tako da cijela ta vinska priča ima ozračje divnog performansa.

otvaranjeKraljevineberbe201528.jpgotvaranjeKraljevineberbe201526.jpg

 

Ne mogu se oteti dojmu da je lokomotiva ove zelinske vinske rapsodije (jer imaju oni i drugih odličnih vina, osim kraljevine, a sve više i pjenušaca), mlada i ambiciozna Ivana Puhelek-Purek. Radili su zelinski vinari dobro i prije nje, ali ona je taj rad uspjela podići na višu razinu, posebice u prezentaciji Zeline kao vinske regije. Naravno, ima veliku pomoć u Marinki Zubčić iz TZ, svim ostalim vinarima, prati ju i grad, što je jako dobro, a najveću podršku ima od svoje, ako ne bolje polovice, onda svakako neumornije - riječ je, naravno, o Kruni Antolkoviću. Najveći Ivanin uspjeh je taj što je uspjela okupiti vinare oko neke zajedničke ideje i držati ih na okupu, a svi znamo koliko je to u Hrvatskoj teško.

otvaranjeKraljevineberbe201513.jpg

Zaslužuje zelinska vinska regija i više pažnje, i više ulaganja, ali vjerujem da će i to doći. Zašto ne bi, primjerice, kroz 4. i 5. mjesec nekoliko Zagrebačkih wine barova imalo 'subotu s kraljevinom'? Vjerujem da bi se lako dogovorili s vinarima oko neke promo cijene i da bi svi bili zadovoljni, a posebice mi, potrošači. Svuda u svijetu ljudi radije troše robu iz svog kvarta, svoje regije, jedino mi više volimo sve što je tuđe. Idemo to promijeniti, idemo podržati naše domaće!

Pa zašto ne početi baš s Kraljevinom iz Zeline?

 

 

 

Tomislav Stiplošek

Tomislav Stiplošek glavni je urednik G.E.T. Reporta i predsjednik udruge za kulturu stola G.E.T.

U 2016. godini FIJET Hrvatska u suradnji sa Zborom turističkih novinara HND-a dodijelio mu je priznanje za osobni doprinos popularizaciji i afirmaciji turističkog novinarstva te promicanje etičkih i profesionalnih standarda struke, koje dodjeljuje  u sklopu godišnje nagrade "Marko Polo".