Drugo izdanje Osijek Wine Festa potvrdilo je već poznatu činjenicu da Slavonija svakako zaslužuje jedan pravi vinski festival. Naravno, Osijek je logičan izbor za njegovo održavanje, a kad smo u Osijeku takav događaj se, naravno, održava u Tvrđi. Kao i na prošlogodišnjem, prvom izdanju, tako se i na ovom okupila krema eno-gastro scene Slavonije i Podunavlja. Neću sada nabrajati izlagače, ali bilo je tu odličnih vina i predobrih delicija. Naravno, u prvom planu su graševina i kulen. Dvije su to perjanice koje su i marketinški najistaknutije.
Graševina je najraširenija sorta u Hrvata, s posebnom se pažnjom gaji u Slavoniji i Baranji, a njena je kvaliteta posebno napredovala od kada postoji markica kvalitete. Upravo je na tu temu na ovom festivalu održana iznimno kvalitetna radionica koju je vodio legendarni Vlado Krauthaker. Zašto je markica kvalitete važna to je svima jasno - ona daje širinu u prodaji i marketingu, a da bi ju dobili morate poštovati po strogim uvjetima zacrtanu kvalitetu. To je odličan početak, ali ne treba se paziti samo na graševinu, treba dati priliku i drugim sortama. U zadnje vrijeme svjedoci smo kako iz tih krajeva dolaze i fantastična crna vina. Osobno, smatram da je to veliki adut ove naše regije. Kulen... Njega možemo poslužiti i uz graševinu, ali i uz crna vina, a kako su proizvođači počeli dobivati oznaku zaštićenog zemljopisnog podrijetla na razini EU, od ove se delicije tek puno očekuje u budućnosti.
Upravo zato je ovakva manifestacija itekako potrebna. Doduše, izlagača bi moralo biti više, ali polako, ima vremena. Radionice su bile dobre, sa stručnim predavačima i taj dio su postavili vrlo kvalitetno od samog početka. Ono što treba je još malo pojačati marketinšku aktivnost i nastojati dovesti određene ljude iz drugih zemalja, posebice novinare i dilere vina i upoznati ih sa svime što Slavonija i Podunavlje nude. Povećanjem tih aktivnosti povećat će se i broj izlagača.
Dio koji, osobno, mislim da bi trebalo posebno naglasiti i dati mu puno više pažnje i prostora je eno-gastro turizam, jer Slavonija i Podunavlje su bogom dane za to. Eno-gastro turizam bi u ovoj regiji trebao biti pokretač prosperiteta. Mogućnosti su iznimne, samo ih treba uvidjeti i možda pokazati onima koji ih trenutno ne vide. Slavonija i Podunavlje bi kroz svoju eno-gastronomiju trebali postati turistički raj.
Za sve to, jedna ovakva manifestacija je odličan početak. Osječki vinski festival može biti pokretač svih tih događaja, samo ga treba na pravilan način graditi i razvijati. Iskreno se nadam da će to i biti tako. Ovo je tek drugo izdanje festivala i rano je donositi neke velike zaključke, ali na dobrom su putu.
Samo jedan savjet od moje malenkosti, onako, dobronamjerno. Mislim da je termin trenutno najveći problem. Da bi napravili iskorak o kojem pričam u tekstu, morali bi promijeniti termin, jer tjedan iza VINOcoma nije dobar izbor. U Hrvatskoj vinska godina završava s VINOcomom i to je tako. Nakon toga, smo svi pomalo umorni i kreću blagdanski doživljaji. Mislim da bi trebalo tražiti termin negdje na početku proljeća, ali to je samo moj savjet.
Svakako treba pohvaliti organizirano dovođenje novinara iz Zagreba, što je svakako odličan marketinški potez i treba ga zadržati, a ovaj put za novinare je organiziran i posjet nekim prestižnim slavonskim vinarijama.
Novinari su posjetili PP Orahovicu, Feravino te u Kutjevu vinariju Ivice Peraka, Vlade Krauthakera i stari podrum Kutjeva d.d.
Na kraju, možemo zaključiti: „Na dobrom ste putu! Odlično ste startali i vidimo se dogodine.”