Ponedjeljak, 22 Ožujak 2021

Pjenušava vina otvorila i zagrijala novu zagrebačku vinsku sezonu

Napisao:  G.E.T. Julio Frangen
(Reading time: 2 - 4 minutes)
Pjenušava vina otvorila i zagrijala novu zagrebačku vinsku sezonu

U Zagrebu je u petak, 19.3.2021., u hotelu Dubrovnik najavljen 5. Salon pjenušavih vina dvjema edukativnim radionicama. Pred vjernim posjetiteljima (broj kojih je bio ograničen, prema trenutnim epidemiološkim mjerama) su održane pjenušave radionice: Prirodno & pjenušavo (Hrvatska & Slovenija) i Pjenušavi Kvarner.

Vinske edukativne radionice bile su uvod u druga pjenušava događanja pred sam 5. Salon pjenušavih vina Zagreb, 11. lipnja 2021., na terasi Oleander hotela Esplanade. Datum je ciljano odabran ususret ljetu i predstojećoj turističkoj sezoni, kada će konzumiranje pjenušavih vina biti učestalije nego inače i svaka je promidžba dobrodošla.

Na prvoj je radionici na »slijepom«  kušanju predstavljeno šest vina, tri hrvatska i tri slovenska. Pjenušava prirodna vina proizvedena metodom pét-nat, (fr. pétillant naturel) postaju sve popularnija u svijetu, a i kod nas.  S voditeljicom dr. sc. Ninom Levičnik, osnivačicom mreže Salon of Sparkling wines i velikom ljubiteljicom "prirodnih" pjenušavih vina, polaznici su otkrili čari hrvatskih i slovenskih pét-natova. Hrvatski predstavnici bili su iz vinarija Tomac i Šember s Plešivice te Veralde iz Istre, a slovenski Atimo Filipa Koletnika, vinarija Keltis iz Bizeljskog i vinarija Štemberger s Krasa.

Iako se radi o drevnoj metodi proizvodnje pjenušavih vina, njezina renesansa počela je tek prije nekoliko godina. Stoga nije čudno da je među ljubiteljima (pjenušavih) vina (još) dosta nepoznata i da nema puno vinara koji proizvode vina po „méthode ancestrale“. Iako se možda na prvu metoda čini jednostavnom jer ima samo jednu fermentaciju, tomu nije tako. Proizvodnja pét-nata je zahtjevna jer traži savršeno odrađen posao u vinogradu, koji mora biti obrađivan u skladu s prirodom – sve u stilu „manje je više“. Pét-nat je najbolji dokaz da se vino rađa u vinogradu. A konačni rezultat je, ako je sve napravljeno kako treba, esenca terroira u čaši,“ izjavila je voditeljica dr. sc. Nina Levičnik.        

Dr. sc. Nina Levičnik

Na drugoj radionici polaznici su saznali da je Kvarner treća hrvatska vinska regija po proizvodnji pjenušaca. Nedavno osnovano Udruženje Vina Kvarnera danas broji čak 10 proizvođača pjenušaca koji su predstavljeni na radionici uz pokroviteljstvo TZ Kvarnera.  Pjenušci na Kvarneru proizvode se od izvornih sorti - žlahtine, belice, jarbole - charmat i tradicionalnom metodom. O zanimljivostima i posebnostima pjenušavog Kvarnera govorio je moderator dr. sc. Žarko Stilin, tajnik Udruženja Vina Kvarnera, jedan od najglasnijih promotora izvornih kvarnerskih vinskih sorti, organizator nekoliko vinskih manifestacija od kojih je najznačajnija Međunarodni eno - gastro festival WineRi. Polaznici su kušali 10 pjenušaca: Maličić vinarije Šipun, Porin Estate Winery Katunar, Valomet PZ Vrbnik, Gospoja PZ Gospoja, San Marino Vinske kuće Pavlomir, Soubze ugostiteljstva i trgovine Nada, Stara Bakarska Vodica PZ Dolčina Praputnjak, Biser žlahtine Kuće vina Ivan Katunar, Plovanić – Plovanić vina te Ružić – OPG Ružić.

Voditelj radionice dr. sc. Žarko Stilin ponosno je izjavio da pjenušci na Kvarneru imaju dugu tradiciju, a s Udruženjem Vina Kvarnera promocija će biti još vidljivija kroz mnoge aktivnosti, edukacije o kulturi stola, organizaciju okruglih stolova, predavanja i znanstvenih skupova koji će promovirati Kvarner uz podršku TZ Kvarnera.  

Dr. sc. Žarko Stilin

"Zagrebački salon pjenušavih vina jedini je vinski festival u Hrvatskoj koji stalnim (cjelogodišnjim) događanjima, promocijama i edukacijama pridonosi izobrazbi hrvatskih ljubitelja pjenušavih vina te time podiže vidljivost »pjenušavim eno-gastro destinacijama«. Ljubitelji vina  i vinski  profesionalci mogu na Salonu upoznati sve bogatiju pjenušavu ponudu vinske Hrvatske, ali i u vinogradima i podrumima  (u projektima Pjenušavi doručak u vinogradu i Pjenušave staze po vinogradima) saznati puno o proizvodnji pjenušaca, vinogradima, lozi, sortama, terroiru. Salon promovira ponajprije hrvatska pjenušava vina, uz gostujuće izlagače iz Slovenije i neke hrvatske distributere te upućuje publiku u sparivanje pjenušaca s hranom u svakodnevnim situacijama."  – objasnila je prof. Marija Vukelić, direktorica Salona pjenušavih vina Zagreb.

Medijski partneri Salona su stručni horeca časopis Restaurant&Hotel, portali Foto Foodie i Savjetnik za putovanja s pripadajućim  stranicama i grupama  na društvenoj mreži facebook (Savjetnik za putovanja, Savjetnik za hranu i vino, Vino i čokolada, Champagne and  Sparkling wines lovers,  Abeceda finih zalogaja).  Partner 5. Salona pjenušavih vina Zagreb  je  HSK - Hrvatski sommelier klub, a partnerski festival je WineRi – međunarodni eno-gastro festival.