Pjenušavi doručak - idealan trenutak za originalnu promociju destinacije uz autohtone proizvode i susret proizvođača i kupaca
U subotu, 6.6.2020. održan je prvi Pjenušavi plešivički doručak u vinogradu, nakon premijernog izdanja u Zagorju, a prema ideji i u organizaciji Marije Vukelić (Salon pjenušavih vina Zagreb) i domaćina, vlasnika vikendice obitelji Košćak, dugogodišnjih „vikendaša“ Plešivice, u suradnji s Turističkom zajednicom Zagrebačke županije i s gradom Jastrebarsko.
„Drugi pjenušavi doručak oduševio je goste obitelji Košćak i stalne pratitelje Salona pjenušavih vina Zagreb jer mnogi od njih nisu dotada bili na Plešivici, nisu poznavali iznimnu kvalitetu vina, domaće hrane i ljepote okoliša, a uz glazbu dua Irena & Gula, i stihove Enesa Kiševića, mnogi su komentirali da nikad nisu bili na sličnom događaju i da će im ostati u sjećanju cijeli život“ rekla je Marija Vukelić, organizatorica ovog događanja i direktorica Salona pjenušavih vina Zagreb.
Pjenušavu destinaciju su predstavile četiri plešivičke vinarije Braje (Patrik Braje), Griffin (Krešimir Ivančić), Jagunić (Mateja Žužić ) i Kurtalj (Drago Kurtalj) koje su donijele i ukusne pozdrave iz svojih kušaonica (copanjak, greblicu, domaći kruh sa špekom i domaću kobasicu, slane kiflice punjene sirom i šunkom), uz domaće plešivičke trešnje i trešnjino vino PG Smetko te izvrsne slastice (i dvije vrste kruha) Nade Golojuh. Restoran Ivančić je poslao svoje izvrsne štrudle od trešanja, a i iz Zagorja su došli pozdravi Ines Logožar, domaćice prvog zagorskog pjenušavog doručka (vinarija Vuglec), zagorski štrukli - pozdrav iz pizzerie Rosetine.Na susretu proizvođača pjenušaca i odabranih gostiju (ljubitelja pjenušaca - kupaca, i profesionalaca - sommeliera, enologa, vinskih trgovaca), na neobaveznom, profinjenom druženju uz mjehuriće, dodatnu je žeđ, te sunčane i nasmiješene subote, gasila Jana & Jamnica, plešivička izvorska voda. Posebno iznenađenje gostima bio je dolazak poznatoga pjesnika Enesa Kiševića, koji je govorio svoje i stihove velikih svjetskih pjesnika vina, a plešivičkim se bregima povremeno čula ugodna „evergreen“ glazba dua Irena&Gula, pod pokroviteljstvom udruge Vinoljupci. Irena Lučić, voditeljica udruge Vinoljupci, ovom je prigodom najavila važnu - prvu marketinšku vinsku konferenciju u Hrvatskoj VinMarKon (30.6.2020.), pozvavši sve nazočne (vinare i vinske profesionalce) da se prijave i saznaju kako se bolje promovirati i marketinški pozicionirati u ovim izazovnim vremenima. S tim u vezi, Mateja Žužić (vinarija Jagunić) predstavila je rezultate istraživanja provedenog u svibnju 2020., u sklopu svoje diplomske radnje „Brendiranje vinskih regija Hrvatske na primjeru Plešivice: pjenušava i narančasta vina“, gdje je čak 85,2% od ukupnog broja ispitanika već kušalo plešivičke pjenušce, 74,4% smatra plešivičke pjenušce najboljima u Hrvatskoj, a 100% ispitanika definira Plešivicu kao regiju jako dobrih vina.
I direktorica Turističke zajednice Zagrebačke županije, gđa Ivana Alilović prepozala je važnost ovakvog ciljanog događaja u okviru svoje aktivne promocije svih dijelova Zagrebačke županije te porazgovarala s vinarima o mogućim dodatnim načinima promocije.
Uz pjenušava vina, koja su se točila na početku događanja, uz plešivički doručak, na programu je, pred sam kraj, bio tzv. „En primeur Plešivica“ - premijera jednog novog vina ili nove berbe koja izlazi na tržiše (posebnog vina po izboru pojedinog vinara). U ovome dijelu programa Vinarija Braje predstavila je svoj Crni pinot 2017, Krešimir Ivačić Chardonnay sur lie 2017, Jagunić Amber Selection, crveni traminac 2017 i Kurtalj Sivi pinot 2019 - u čast domaćina, gospodina Košćaka - koji voli sortu sivi pinot i godinama kupuje plešivička vina te prenosi glas o njihovoj kvaliteti svojim prijateljima i poslovnim partnerima diljem svijeta.
Oduševljeni gosti - ljubitelji pjenušaca, ali i vinski znalci - sommelieri, enolozi, vinski trgovci, novinari; predstavnici Turističke zajednice ZŽ i grada Jastrebarskog, prijatelji Salona pjenušavih vina u ugodnim su razgovorima s vinarima upoznavali plešivička vina i birane zalogaje te potencijale raznih oblika turističke ponude Plešivice u kontekstu brendiranja vinske destinacije Pjenušava Plešivica.
Nakon doručka, neki su gosti ostali na ručku u obližnjim restoranima koje je preporučio organizator, a mnogi su otišli posjetiti podrume vinara – te tako kušali i ostala vina iz ponude nazočnih vinarija.