-
Nalazite se ovdje:
-
Sve i svašta
-
Konzumiranje čaja u Hrvatskoj
(Reading time: 2 - 4 minutes)
Piće o kojem vrlo rijetko pišemo, a u stvari ga često konzumiramo, je čaj.
Čaj prvenstveno vežemo uz zemlje dalekog istoka kao što su Japan i Kina koje su od ispijanja čaja napravile pravu ceremoniju. Oni čaj shvaćaju vrlo ozbiljno. Ako mislite da su to gluposti i da nije važno kakva je metlica za miješenje čaja i od čega je, sjetite se samo koliko čaša za vino imamo i svaka je baš za određeno vino. Ima tu neke sličnosti, zar ne? U Europi su ispijanje čaja na posebnu razinu digli Englezi - pa naravno, drukčiji su od cijele Europe u svemu pa i u tome.
Neću sada pisati o počecima čaja i kulturi ispijanja čaja. To ćemo ostaviti za neki od sljedećih brojeva, jer ta tema je velika i zanimljiva i svakako ćemo ju obraditi. U ovom broju donosimo vam odgovore na pitanja: koliko, s kime, gdje i kakav čaj piju Hrvati. Takvo istraživanje proveo je jedan od naših najvećih proizvođača čaja; riječ je, naravno, o Francku.
Navike i percepcija konzumenata čaja u Hrvatskoj
Glavni cilj istraživanja bio je dobiti nove spoznaje o navikama ispijanja čaja u Hrvatskoj, a korištena je metoda telefonskog interviewa.
Rezultati istraživanja:
ASOCIJACIJE NA ČAJ
KONZUMACIJA ČAJA
Demografske specifičnosti: udio konzumenta čaja veći je u sjevernoj Hrvatskoj nego u Slavoniji, Lici, Kordunu i Baniji te u Dalmaciji. Čaj podjednako konzumiraju sve dobne skupine, a ne uočavaju se znatnije razlike u konzumaciji između žena i muškaraca. Ipak, vidljiv je veći udio čajoljubaca među samcima nego među osobava koje žive u bračnoj ili izvanbračnoj zajednici.
NAVIKE KONZUMACIJE ČAJA
DOBA DANA
Jutro je omiljeno doba za ispijanje čaja; 36% konzumenata najčešće konzumira čaj u to doba. 28% voli popiti svoj čaj navečer, dok ga četvrtina konzumenata pije u svako doba dana.
PREFERIRANA VRSTA
Konzumenti čajeva najčešće biraju biljne čajeve (44%). 38% najviše preferira voćne čajeve, dok su pravi čajevi – zeleni, crni, ili žuti – prvi izbor za 18% konzumenata.
OMILJENI OKUSI
{tab=BILJNI ČAJ}
Kamilica (lat. Matricaria recutita) omiljeni je izbor za polovinu konzumenata biljnih čajeva. Menta (koju mnogu nazivaju i metvica) izbor je za trećinu ljubitelja biljnih čajeva, dok šipak navodi 28% konzumenata.
{tab=VOĆNI ČAJ}
Za većinu ljubitelja voćnih čajeva mješavina šumskog voća je najčešći izbor, dok je šipak izbor za 37% obožavatelja voćnih okusa. Jabuku spominje 17% i to najčešće u kombinaciji sa cimetom.
DRUŠTVO VS SAMOĆA
I dok se kava najčešće konzumira u društvu, konzumenti čaja najčešće ispijaju čaj sami (46%), ili u mirnom obiteljskom krugu (43%).
RAZLOZI KONZUMACIJE
Pomoć u liječenju tegoba (39%) te pozitivni učinci na zdravlje, poput antioksidanskog djelovanja (34%) glavni su razlozi konzumacije čaja. 29% ističe ugodan i fini okus, a petina konzumenata opuštajući učinak te smirenje.
PERCEPCIJA KONZUMENATA ČAJA
OPIS TIPIČNOG ČAJOLJUPCA
AKTIVNOST I ISPIJANJE ČAJA
Konzumenti najviše povezuju ispijanje čaja uz druženje i razgovor uz obitelj i prijatelje (43%). Za nešto više od trećine čajoljubaca čaj najviše paše uz čitanje, slušanje glazbe i kućne aktivnosti, dok tek nešto više od 10% čajoljubaca čaj povezuje uz posao, rad na računalu i surfanje.
Upotrijebljenje ilustracije i rezultate ustupio nam je Franck. Ovo istraživanje za Franck je provela agencija Hendal tijekom veljače 2015., a u ožujku su rezultati predstavljeni javnosti.
Istraživanja ovoga tipa u Francku redovito provodimo jer, uz dobro poznavanje globalnih trendova, očekivanja i preferencije potrošača ključni su za naše inovacije i razvoj novih proizvoda, rekao je Ivan Jurković, voditelj istraživanja tržišta u Francku koji je predstavio rezultate istraživanja zajedno s Marijanom Pecoja iz Hendala.
Franck je prošle godine predstavio liniju voćnih čajeva „Voćni+Moćni“ s egzotičnim sastojcima poput mangosteena i acai bobica, a ovim je povodom organizirao i kušanje dva nova biljna čaja iz linije Tragom prirode – čaj s listovima Kadulje te cvjetovima Lavande.