Jedinstveni portal za pomoć pri pronalaženju posla u sektoru gastronomije
Udruga za promicanje vrijednosti hrvatske gastronomske i enološke baštine „Gastronomadi" uspješno je kandidirala i završila process pregovora u sklopu IPA programa Lokalne inicijative za poticanje zapošljavanja te kreće u formiranje i implementiranje tehnološki jedinstvenog portala za usmjereno zapošljavanje u sektoru ugostiteljstva - gastroposao.eu. Iznos bespovratne pomoći koje će financirati Europska unija iznosi gotovo 170.000,00 €.
Portal gastroposao.eu je zamišljen kao centralno i meritorno mjesto za pomoć pri zapošljavanju kuhara, konobara I drugog osoblja u ugostiteljstvu. Portal je orijentiran direktno na te struke koje godinama trpe sustavnu nebrigu, iako su s druge strane ključni faktori najvažnije I najpropulzivnije privredne grane u Hrvatskoj - turizma. Obraćajući se I posloprimcima i poslodavcima kroz pažljivo osmišljen sustav krajnji mu je cilj pojednostavljenje ponude i potražnje radne snage, uz niz strukovnih filtera znanja, iskustva, želja, mogućnosti... i jedne i druge zainteresirane strane.
Projekt se provodi u suradnji s virovitičko-podravskom županijom odnosno područnim uredima HZZ-a i županijske razvojne agencije VIDRA.
Prema projektnom planu novi portal bi trebao postati najveća specijalizirana burza rada za ugostiteljstvo, prvenstveno orijentirana na hrvatsko tržište, s planovima širenja na cijelu regiju. Prema riječima Roberta Riplija, predsjednika udruge Gastronomadi, ključna zapreka za razvoj turizma u hrvatskoj je problem kadrova. „kuhari i konobari mijenjaju radna mjesta više puta kroz godinu i u pravom su smislu mobilni - tijekom sezone kontinentalci se sele na Jadran, dok u jesenskom i zimskom razdoblju traže posao na kontinentu. S druge strane, vlasnici ugostiteljskih objekata vrlo malo znaju o ugostiteljskim zanimanjima, imamo kontinuirano povećanje sive zone zapošljavanja i uz to neprilagođen školski sustav stvarnim potrebama tržišta. Cilj portala gastroposao.eu je spajanje ponude i potražnje u jedan sustav.“ – objašnjava Ripli.
Gastroposao.eu razlikovat će se od ostalih, općih portala, po verifikaciji kandidata i njihovog znanja, kao I poslodavaca. Kandidati će se moći predstaviti i video isječkom. Zoran Šimunić, voditelj projekta, istaknuo je da oko 25% tržišta rada pokriva sector ugostiteljstva, te da je jedan od ciljeva da se u sljedeće tri godine obuhvate i obrade oko 10.000 potencijalnih kandidata za posao. „Gastroposao.eu nije još jedan portal za zapošljavanje općeg tipa, npr. mnogi kuhari su po formalnom obrazovanju sasvim nešto drugo i njihova kompetencija na općim portalima je teško prepoznatljiva. Stoga smo uveli razne inovacije poput verifikacije sposobnosti, e-learninga na daljinu te call centra na koji će se javljati stručnjaci iz gastronomije, a ne informatičari.“ – objasnio je Šimunić.
Uz ovaj projekt udruga sudjeluje aktivno i na drugim projektima sa županijom; tako su nedavno sudjelovali u postavljanju najsuvremenijeg studentskog restorana “Škola”, a korištenje instant proizvoda poput juha iz vrećica se izbjegava, već se svako jelo priprema na kvalitetan i zdrav način. Kroz DMC projekte Županija i Gastronomadi žele u stvoriti novu gastronomsku sliku destinacije i od nje napraviti novu turističku ikonu.