Pivo je jedan od glavnih igrača u navijačkoj atmosferi velikih nogometnih natjecanja pa se njegov nastup očekuje i u sklopu nastupajućeg Europskog prvenstva u nogometu EURO 2020. U kojoj će pak mjeri vladajuća pandemija utjecati na kvalitetu i kvantitetu nastupa piva u ovim uvjetima odlučili smo istražiti putem anketnog upitnika i dobivene rezultate usporediti s istraživanjem koje smo proveli uoči Svjetskog prvenstva u Rusiji 2018. godine.
Nesretna korona jako se odrazila na naše potrošačke navike pa se to očituje i kod potrošnje piva. Naime, ukupno 78,6% ispitanika izjavilo je da pije pivo, dok ih je u 2018. godini bilo znatno većih 87,3%.
Značajne razlike primjećujemo i kada je riječ o učestalosti konzumacije piva pa krenimo redom. Svakodnevno pivo danas pije 10,2% konzumenata piva, što je točno dvostruko više nego u 2018. godini kada ih je bilo 5,1%. Nekoliko puta tjedno pivo pije četvrtina konzumenata tj. njih 25,8%, dok je njihov broj u 2018. bio nešto većih 29,9%. Jednom tjedno, pak, pivo pije svaki peti potrošač kategorije (20,5%), što je dosta više od 12% takvih potrošača od prije tri godine.
Slijede povremeni konzumenti piva pa tako nekoliko puta mjesečno pivo pije 23,4% ispitanih (23,2% u 2018.), jednom mjesečno ovo si piće priušti 8,8% njih (7% u 2018.), nekoliko puta godišnje pivo popije 9,5% potrošača kategorije (17,3% u 2018.), a rjeđe od toga njih 1,7% (5,5% u 2018.).
Upitani gdje najčešće piju pivo velika većina potrošača piva odgovara da to radi kod kuće. To naime ističe njih 62,8%, što je dosta više od 50,9% iz 2018. godine. Otprilike za toliko je pala potrošnja izvan kuće (pivnica, kafić, restoran i sl.) jer danas imamo 19,7% takvih potrošača, a u 2018. bilo ih je 33,5%. Da pak pivo konzumiraju podjednako i doma i izvan kuće kaže 17,5% potrošača kategorije, što je približno jednako rezultatu od 15,6% iz 2018. godine.
Osobito je zadnjih godina zanimljivo pratiti trend konzumacije craft piva koje u sve većem broju na tržište plasiraju male zanatske pivovare. Ja TRGOVAC magazin i agencija Hendal upitali su stoga građane piju li više pivo craft pivovara ili velikih industrijskih pivovara?
Da piju više pivo velikih industrijskih pivovara izjavilo je 71,9% potrošača piva, što je malo više od 70,8% opredijeljenih za ovu varijantu piva iz 2018. Istodobno, craft pivo zabilježilo je osjetniji rast s 8,9% na 11,2% potrošača koji više piju ovu varijantu piva. Da piju podjednako danas navodi 16,9% konzumenata, dok ih je prije tri godine bilo 20,3%.
Dakako, craft je samo oznaka načina proizvodnje, a ne vrsta piva pa tako i kod zanatskih proizvođača imamo dosta lagera, iako su se oni osobito afirmirali s različitim varijantama ale piva. Ipak, ogromna većina naših potrošača još uvijek pivo dijeli po boji i drugim parametrima pa su ih odlučili upitati za takve preferencije i stoga dobivene odgovore uzmimju uvjetno jer tu nije riječ o preciznoj podjeli na vrste piva.
Sasvim očekivano, najpopularniji je svijetli lager sa 68,3% udjela (značajan rast u odnosu na 55,5% iz 2018.). Slijedi pivo s voćnim okusom koje drži 11,8%, što je značajno manje od 27,3% iz 2018., a potom dolazi tamno pivo s 9,3% (5,6% u 2018.), ale ima 6,4% poklonika (u 2018. nije ponuđeno kao izbor), pšenično 3,7% (7% u 2018.) te bezalkoholno 0,5% (4,7% u 2018.).
Istraživanje su tijekom travnja 2021. godine proveli Ja TRGOVAC magazin i agencija Hendal na nacionalno reprezentativnom uzorku građana Republike Hrvatske starijih od 16 godina.
U sklopu istraživanja provedena je stratifikacija po šest regija i četiri veličine naselja uz slučajan odabir kućanstva i ispitanika unutar pojedinog kućanstva pri čemu je uzorak stanovništva uravnotežen prema spolu, dobi i obrazovnom statusu ispitanika.