Srijeda, 21 Travanj 2021

Preporuke za podučavanje i učenje o holokaustu uspješno usvojene u školama diljem Hrvatske

Napisao:  G.E.T.
(Reading time: 2 - 3 minutes)
Preporuke za podučavanje i učenje o holokaustu  uspješno usvojene u školama diljem Hrvatske

Međunarodni savez za sjećanje na holokaust - IHRA s ponosom predstavlja dobre rezultate. Od 2020. godine Preporuke za podučavanje i učenje o holokaustu primijenilo je više od 100 nastavnika diljem zemlje koji su prisustvovali nacionalnim seminarima, dok je njih 150 pohađalo regionalne seminare i tematske radionice.

Kao vodeće međuvladino tijelo uspostavljeno s ciljem zaštite povijesnih zapisa o holokaustu, IHRA je i ove godine nastavila poticati donositelje obrazovnih politika, ravnatelje i uprave škola te nastavnike da koriste Preporuke kako bi buduće generacije očuvale uspomenu na holokaust i njegove žrtve.

Zahvaljujući suradnji na globalnoj razini s 34 zemlje članice IHRA-e, Preporuke koje su usvojene u prosincu 2019. pružaju podršku donositeljima obrazovnih politika i nastavnicima, kako bi im pomogle pri:

  • razvijanju znanja o holokaustu, osiguravajući točnost u razumijevanju i znanju pojedinca te podižući svijest o mogućim posljedicama antisemitizma;
  • kreiranju angažiranih nastavnih okruženja za učenje o holokaustu;
  • promicanju kritičkog i refleksivnog razmišljanja o holokaustu, uključujući sposobnost odbijanja negiranja i iskrivljavanja holokausta;
  • doprinosu u obrazovanju o ljudskim pravima i sprečavanju genocida.

Gimnazija "Matija Mesić" u Slavonskom Brodu, jedna je od škola koja primjenjuje Preporuke za podučavanje i učenje o holokaustu. Njihovu inicijativu i pozitivan primjer prepoznala je i IHRA te ju proglasila jednom od najboljih škola u zemlji kada je riječ o podučavanju o holokaustu.

 „IHRA-ine Preporuke za podučavanje i učenje o holokaustu nude učiteljima i učenicima dublje razumijevanje ove tematike, Drugog svjetskog rata i židovske povijesti, kulture, njihovih običaja i uloga u društvu. Uvidjeli smo da je slušanje snimki i čitanje pisanih svjedočanstava preživjelih moćan alat koji pomaže učenicima shvatiti brutalnost tih događaja te razvija empatiju." izjavila je Marina Cvijić, profesorica engleskog jezika i književnosti i povijesti.

Ines Martinović, vršiteljica dužnosti ravnatelja Gimnazije „Matija Mesić“ dodala je:Vjerujem da ove preporuke pozitivno utječu na širi obrazovni sustav, ne samo u smislu podučavanja o povijesnom događaju, nego i u smislu obrazovanja zemlje o drugim genocidima i zločinima protiv čovječnosti, ljudskim pravima i toleranciji. Mi smo kao škola ponosni što koristimo IHRA-ine Preporuke kako bismo sjećanje održavali živim za buduće generacije”.

Predstavnica IHRE, Snježana Šincek, viša stručna savjetnica za međuresorne programe u Ministarstvu znanosti i obrazovanja Republike Hrvatske, članica IHRA  Radne skupine za obrazovanje i stručna savjetnica na projektu IHRA - Preporuke za podučavanje i učenje o holokaustu, kaže: Na svjetskoj razini opažamo da razumijevanje holokausta i njegovih posljedica opada, posebno (ali ne samo) među mladima. Obrazovanje o holokaustu bi trebao biti cjeloživotni pothvat. U vrijeme kada broj svjedoka nažalost postaje sve manji, uloga obrazovanja o holokaustu postaje sve važnija kako svijet ne bi zaboravio na ovaj dio povijesti te kako bismo mogli učiti iz njegovih lekcija. Nužno je mlađe generacije podučavati povijesnim istinama kako bi i oni mogli pomoći u suzbijanju govora mržnje, diskriminacije i raznih oblika antisemitizma. IHRA-ine Preporuke za podučavanje i učenje o holokaustu ključne su u borbi protiv tih zabrinjavajućih trendova. Nastavit ćemo suradnju sa 34 zemlje članice kako bi omogućili najbolje moguće obrazovanje u školama, na sveučilištima i u muzejima te pružili mladima kvalitetne, istinite i provjerene informacije."