Zašto je prirodna kozmetika skupa? Maja je tome stala na kraj! Većinu sastojaka nabavlja iz Hrvatske, potiče domaću proizvodnju i čini čuda
Maja Pejčić već se dugi niz godina bavi proizvodnjom prirodne kozmetike, a kako posljednjih desetak godina raste svijest o štetnosti umjetnih tvari, kako na nas tako i na okolinu, intenzivirao se interes za ovakvom kozmetikom. Sve više ljudi prihvatilo je i želi koristiti prirodnu kozmetiku u zamjenu za konvencionalne, umjetne, masovno proizvedene preparate. Svjesnost i potreba za korištenjem blagih tvari prirodnog podrijetla svakim danom sve više raste. Prirodno je doslovce postalo „in“. Ljudi sve više razmišljaju čime njeguju svoju kožu, čitaju deklaracije, vode više brige o sebi.
Nema više onog mita da prirodnu kozmetiku rade naše bake. Proizvodnja je preselila u kontrolirane uvijete i sada je posve sigurna za korištenje.
Ruke! Alat s kojim možete činiti čuda
„Proizvodnja je u početku komplicirana! Komplicirano je dok ne savladate formulaciju, dok ne naučite kako koji emulgatori rade, koja ulja su za koje tipove kože, zašto baš mora biti neki tip vode... Tehnički je komplicirana dok ne naučite što i kako se spaja da bi dalo učinak. Nimalo komplicirana postaje u onom trenutku kad vaše znanje i praksa u izradi kozmetike daje mogućnost izrade svega što poželite, jer ste ulaganjem u znanje dobili u ruke alat kojim možete napraviti čuda“, govori nam Maja Pejčić koja stoji iza najfinijih sapuna, krema, gelova za tuširanje i brojnih drugih proizvoda koje stvara vrijednim rukama pa je tako njezina tvrtka Lyra Pharm stekla brojne poklonike.
Prirodna kozmetika, ako je ručno rađena u bilo kojem segmentu, mora biti skuplja. Računajte da većina prirodne kozmetike dolazi od manjih proizvođača i pogona te nije industrijska. Druga važna stvar je ta da sirovine koje se koriste su prirodne, certificirane i samim time skuplje od sirovina koje se nalaze u konvencionalnoj kozmetici. Dakle tu je računica vrlo jasna. I sami kupci koji su potrošači prirodne kozmetike svjesni su zašto je cijena baš takva. Ipak, mnogi se pitaju kako je moguće da je ona skuplja ako ne sadrži brojne sastojke koje konvencionalna kozmetika ima.
Skuplje sirovine zaslužne su za kvalitetu
„Ako za svoju kremu za ruke koristim frakcionirani kokos, ili karite maslac ili maslinovo ulje, dodam emulgator koji je dozvoljen za prirodnu kozmetiku i čisto eterično ulje, napravila sam veliki odmak od konvencionalne kreme za ruke u kojoj su samo manje kvalitetna ulja, pojačivači mazivosti, jaki konzervansi i umjetni mirisi s pojačivačima te još sto čuda koja su u toj kremi. Dakle ja ću sigurno koristiti skuplje sirovine i neću trebati ići u širinu jer ću kvalitetnim sastojcima dobiti ono što želim izraditi. Konvencionalna krema sigurno će imati manje kvalitetne sirovine plus više dodataka da bi krema na prvu kada ju pomirišete i stavite na kožu dala dojam da je ona dobra. Cijenu takve kreme umanjuju jeftine sirovine te industrijska proizvodnja u manjim pogonima“, govori Maja Pejčić koja je itekako omiljena među ljubiteljima najfinijih sapuna.
Ipak, Maja ne želi imati visoke cijene. Ona je uspjela napraviti kozmetiku koja je cjenovno prihvatljiva svima. Ona naprosto bira sirovine koje imaju najbolja svojstva, a svojim znanjem uspijeva spojiti manji broj sirovina, a da pritom zadrži sjajnu kvalitetu. Sirovine većinom nabavlja u Hrvatskoj i sve su one certificirane. Bazna i eterična ulja, kao i hidrolati dolaze iz domaće proizvodnje i na taj način Lyra Pharm doprinosi u promicanju i razvoju domaćih proizvođača sirovina.
Za sve su krive nonice
Maja je odrastala na Krku pa je ljubav prema prirodnoj kozmetici stekla upravo na ovom otoku.
„Mnoge nonice na otoku su radile sapune i tu je sve krenulo. Bilje s otoka me je inspiriralo, a kada ste okruženi lavandom, kaduljom, smiljem i ružmarinom te znate njihove kvalitete, ne treba vam ništa drugo nego volja da naučite i primijenite u stvaranju nečeg ovako lijepoga. Moja krema za lice ne stoji sto ili više kuna već 50, deo krema stoji 45, dok je recimo krema za ruke tek 35 kuna, a balzam za usne 20. Želim svojim cijenama biti dostupna i studentima i direktorima. Cilj je da se kupac vrati, ali i širenje svijesti o tome da je važno kako njegujemo našu kožu“, zaključila je Maja Pejčić.