U subotu, 22. travnja u zagrebačkoj Laubi: kući za ljude i umjetnost sve je bilo ružičasto. Održano je deseto izdanje jedinstvenog festivala posvećenog rosé vinu, za koji pokretačica Sanja Muzaferija uvijek kaže da je to ujedno i proslava proljeća, optimizma i nježne, ženstvene energije uz lagana vina.
U Laubi se povodom Festivala PINK DAY Zagreb ponovno okupio veliki broj znalaca, profesionalaca, ljubitelja i ljubiteljica vina, posjetitelja koji su odjeveni u ružičasto bili željni druženja, proslave proljeća, optimizma, visoke estetike, odličnih ulja ali ponajprije: izvrsnih ružičastih vina Hrvatske, Slovenije, Italije, Francuske, SAD-a... - PINK DAY Zagreb spaja zabavu, nježna vina i edukativne sadržaje; okuplja vinske znalce i profesionalce i znalce, ali i „obične“ ljubitelje ovih finih ružičastih vina idealnih za toplije dane.
Osim što je festival roséa, PINK DAY Zagreb je i svojevrsna posveta ženskoj energiji i ljepoti života; lepršava svečanost ružičastog pogleda na svijet. Jer rosé i jest upravo takav: vedar! Tijekom posljednjih deset godina Festival se etablirao zbog edukativnih sadržaja, razmjene iskustava izlagača, veselog i optimističnog ozračja, a dosljedno je promovirao umjerenu, ženstvenu konzumaciju vina te, prema priznanju samih vinara, značajno pripomogao da se stav prema roséu izmijeni, pa tako i vinska karta Hrvatske.
„Ponosna sam što je PINK DAY Zagreb pomogao da roséi steknu bolji renome. Naravno, tu je i Green in Pink, koji slavi vrhunska domaća ekstra djevičanska maslinova ulja, a od prošle godine imamo i ružičaste ginove, tonice, likere, koktele..“ - rekla je Muzaferija.
Ovaj boutique festival, koji je nakon Vinistre i VinoComa ujedno i najstariji veći vinski festival u Hrvatskoj, ove je slavljeničke godine ponudio više od stotinu etiketa vina, tridesetak etiketa vrhunskog ekstra djevičanskog maslinovog ulja i predstavio nekoliko premium brandova žestokih pića i koktela, a u svemu je uživalo više stotina posjetitelja. Bio je to najbogatiji festivalski program do sada. Zapravo je čitav mjesec travanj bio okupan u užičasto, jer je već na konferenciji za medije u Laubi početkom mjeseca, priredio radionicu vina Bregovite Hrvatske, pod dirigentskom palicom iskusnog sommeliera Maria Meštrovića. Nastavilo se 18. travnja, u jedinom zagrebačkom restoranu s Michelinom zvjezdicom, Noel, gdje se pred prepunim auditorijem održao Masterclass rosé vina Chateau d'Esclans „Pinks That made History“ powered by PBZ Card Premium Visa, koji su se kušali iz vrhunskih Riedel čaša, a sve pod vodstvom Teda Lelekasa, Moet Hennessy brand ambasadora.
Festivalske radionice:
Svi popratni programi izlagačkog Festivala su i ovoga puta bile izuzetno zanimljivi. Za „Ružičasti američki zapad“ s vinima američke Zapadne obale koja nisu na hrvatskom tržištu, pod vodstvom Mirene Bagur, Croatian Premium Wine Importa iz Bostona, tražilo se mjesto više. Dok je Bagur predstavljala vinarije i njihovo pozicioniranje na golemom američkom tržištu, njen suprug i poslovni partner Win Burke, govorio je o karakteristikama i stilu svakog od pet vina koja – su došla - od sjevernog dijela američkog Zapada, Oregona, sve do kalifornijskog juga i Napa Valleyja. Među njima je bio i Grgich Hills Rosé Mikea Grgicha, čovjeka hrvatskih korijena i pionira vinarstva u SAD-u. Gost iznenađenja bio je vrhunski američki kuhar chef Johnny Sheehan koji je rekao i nekoliko riječi o pairingu ovih vina s hranom.
Znalcima i svima koji su željeli saznati nešto više bio je privlačan panel, tj. okrugli stol posvećen ružičastim vinima hrvatskog istoka – „Ružičasti vinski istok: 10 godina kasnije“ powered by HGK, a u čast procesu napretka ružičastih vina ovoga kraja. Moderatorica je bila „lovkinja“ Morana Zibar, a sudjelovali su predstavnici HGK: Jelena Đugum; HAPIHa: Darko Cenbauer;Vinarije Kutjevo: Dino Galić i Vina Papak: veteran Mladen Papak.
Masterclass ekstra djevičanskih maslinovih ulja „Šampionska ulja Istre i Dalmacije“ powered by JGL vodila je docentica sa Sveučilišta u Splitu dr. Sc. Mirella Žanetić, gdje su posjetitelji mogli saznati sve o tajnama dobroga ulja.
Za sam kraj su na radionici koju je osmislio Vjenceslav Madić, “Master Kishoni“: „PINK COCKTALIZATION“ powered by Esplanade Zagreb Hotel došli na svoje ljubitelji ružičastih koktela, začudne molekularne „alkemije“ koktela i miksologije - jer su se na ovoj radionici doslovce događala čuda u čaši.
Cooltura i dizajn
Na Festivalu se, prigodno, mogla kupiti i limitirana edicija majica s likom „Pink Girl“ čiji dizajn potpisuje Marina Dimić Kepeski, koja je uz Muzaferiju i njenu partnericu u PINK DAYu Zagreb Zrinku Jelić Belinić bila u žiriju koji je odabrao najljepše stolove izlagača . Osim po vinima i izuzetno dobroj atmosferi koja je uvijek zajamčena, Festival je poznat i po fantastično uređenim izlagačkim stolovima. Svi se partneri iznimno trude jer se ovdje dodjeljuju iznimno vrijedne nagrade za kreativno uređen izlagački stol. Ove godine je vrijednu prvu nagradu, 12 Riedel čaša iz linije Restaurant Extreme Rosé osvojilo Kutjevo. Ostale nagrade – bez redoslijeda: ružičasti toaster SMEG model TSF02PKEU, tvrtke Gemma, osvojio je Astoria Wines. Miris Elie Saab iz portfolia Martimex parfumerija „Le parfum essentiel“ dobila je Udruga Kvarner Wines. Bottega je osvojila poklon paket izdavačke kuće Media Bar s tri knjige – Stanley Tucci „Okus“, Anđa Marić „Moja revolucija u 365 dana“ i Arijana Čulina „Dva puta u pet minuta“. Bogati paket IKEA (dekica, jastučići,sitnice za kuću..) dobila je MIVA Galerija vina kao nagradu za kreativnost i dugogodišnju vjernu suradnju. Na Festivalu se, premijerno u Zagrebu, mogla kupiti i netom objavljena knjiga u izdanju Media Bara, Stanleyja Tucci „Okus: moj život kroz hranu“, u prijevodu Nade Mirković. Tko je želio, mogao je u Laubi: kući za ljude i umjetnost istodobno posjetiti i prodajnu izložbu hvaljene i nagrađivane mlade hrvatske slikarice Emanuele Lekić „ Noćna smjena“ .
Romerquelle, je i ovoga puta bio službena voda festivala a Ikea se pobrinula za udoban lounge u kojem su posjetitelji mogli odahnuti. Uživali su i u finim delicijama jedne od najboljih zagrenačkih pekarnica, „Noel Bread & Deli“, a u zasebnom food corneru su posjetitelje i izlagače čekali fini zalogaji Cateringa Kvatrić, kao i keksići Miscotti – koji se slažu s rose vinom i ispečeni su specijalno za ovu priliku.
Delicije
Na festivalu su se mogle kušati delikatese vrhunske pekarnice Noel Bread & Deli glavnog pekara Nikše Mandića, uživati u keksićima Miscotti s brusnicama, suhim malinama, ružom...autorice Mirte Atlije koji se idealno uklapaju uz rosé vina, pojesti nešto od ponuđenih tanjura Cateringa Kvatrić, odmoriti se u loungeu koji je s PINK DAY Zagrebom uredila Ikea, kupiti knjige izdavačke kuće Media Bar.
Ukratko: zaključak je jednoglasan: Vrijedilo je doći! A tko nije, svoju će priliku dobiti iduće, 2024.godine na 11. Festivalu.
Iza PINK DAYa Zagreb stoji osnivačica Sanja Muzaferija koja kroz ovaj Festival već čitavo desetljeće promovira divan proljetna vina i tako pokreće sviojevrsnu rosé revoluciju, a uz nju je, posljednje dvije godine, Zrinka Jelić-Belinić iz agencije Z - Eventi & Promocija.
PINK DAY Zagreb je ponosan što među svoje partnere ubraja vrhunske brandove: PBZ Card Premium Visa, HTZ, HGK, JGL, MIVA Galerija vina, Ikea, Romerquelle, Bregovita Hrvatska, Riedel, Martimex, Esplanade Zagreb Hotel, Smeg, izdavačka kuća Media Bar, Miscotti, Lauba: kuća za ljude i umjetnost,...