Manje ili više učestalo, vino pije čak 85% hrvatskih građana, što zorno govori o popularnosti ovoga tradicionalnog pića u našoj zemlji. Zanimljivi su i stavovi hrvatskih građana kada je riječ o porijeklu vina. Upitani vole li više strana ili hrvatska vina, sudionici ankete nedvojbeno su stali na stranu domaćih vina. Tako njih 77,9% ističe kako više voli hrvatska vina, a svega 7,6% njih svoj glas daje stranim etiketama
Vino je dio hrvatske tradicije i povijesne baštine koje svjedoči o bogatstvu naših regija i njihovih podneblja. Svako podneblje i klimatski uvjeti pogoduju pojedinim vrstama vina pa smo u sklopu anketnog upitnika željeli uvidjeti kako tu raznolikost doživljavaju hrvatski potrošači.
Istraživanje je pokazalo da vino svakodnevno pije ukupno 8% Hrvata, a da ovo piće degustira barem jednom tjedno ističe 21% ispitanika. Onih koji vino piju barem jednom mjesečno ima 20,4%, a gotovo isti postotak ispitanika, njih 20,7%, ističe kako vino pije samo u posebnim prilikama. Da vino piju rijetko navodi daljnjih 14,8% sudionika ankete, a da ne piju vino kaže 15,2% ispitanih.
Kada je riječ o preferencijama vrsta vina (podjela prema boji) rezultati su pokazali da gotovo podjednak broj konzumenata vina preferira crno (48,4%) te bijelo (44,3%) vino, dok ih samo 7,3% više voli ružičasto (rose) vino.
Zanimljivi su i stavovi hrvatskih građana kada je riječ o porijeklu vina. Upitani vole li više strana ili hrvatska vina, sudionici ankete nedvojbeno su stali na stranu domaćih vina. Tako njih 77,9% ističe kako više voli hrvatska vina, a svega 7,6% njih svoj glas daje stranim etiketama. Da ne znaju odgovor na ovo pitanje navodi 14,5% ispitanih.
Dalmacija je najpopularnija vinska regija među hrvatskim konzumentima vina koju preferira trećina njih (32,7%), a na čvrstom drugom mjestu nalazi se Slavonija kao regija iz koje 20,8% građana najviše vole piti vina. Jednako tako čvrsto treće mjesto drži Istra s 13,9%, Hrvatsko zagorje je četvrto sa 6,4%, a potom slijede vinske regije Baranja s 4%, Moslavina s 2,4% i Međimurje s 1,8%. Za 10,8% ispitanika nije važna regija porijekla.
Glavno mjesto kupnje vina su trgovine mješovitom robom (male, srednje i velike trgovine te supermarketi i hipermarketi) u kojima vino kupuje 62,1% ispitanih građana. Od prijatelja ili poznanika domaće vino kupuje 19,8% građana, dok 9% njih vino kupuje izravno kod vinara, a 5,4% u vinoteci.
Istraživanje su tijekom rujna 2020. godine proveli Ja TRGOVAC magazin i agencija Hendal na nacionalno reprezentativnom uzorku građana Republike Hrvatske starijih od 16 godina.
U sklopu istraživanja provedena je stratifikacija po šest regija i četiri veličine naselja uz slučajan odabir kućanstva i ispitanika unutar pojedinog kućanstva pri čemu je uzorak stanovništva uravnotežen prema spolu, dobi i obrazovnom statusu ispitanika.