Četvrtak, 02 Srpanj 2020

Održana prva hrvatska konferencija o vinskom marketingu

Napisao/la:  Zlatne riječi Julio Frangen
(Reading time: 3 - 5 minutes)
vinari sudionici vinari sudionici

VinMarKon, prva hrvatska konferencija o vinskom marketingu, održala se 30.06.2020., u zagrebačkom hotelu International, pod pokroviteljstvom Ministarstva poljoprivrede Republike Hrvatske, uz partnersku tvrku MB Frigo Grupu.  

Tema konferencije bila je „Strateško planiranje u vinskom marketingu“. Na samom početku uvodno su okupljene vinare pozdravili organizatorica Konferencije, voditeljica udruge Vinoljupci, Irena Lučić;  prof.dr.sc. Dragan Kovačević, potpredsjednik Hrvatske gospodarske komore za poljoprivredu i turizam i doc.dr.sc. Krunoslav Karalić, pomoćnik ministrice poljoprivrede za poljoprivredno zemljište, biljnu proizvodnju i tržište.  Na konferenciji  je sudjelovalo  50 sudionika, 4 panelista i 9 predavača.

Na glavnoj diskusiji  „Strategija vinskog marketinga u Hrvatskoj“ govorili su: doc.dr.sc. Krunoslav Karalić, pomoćnik Ministrice, gđa Božica Marković, direktorica Sektora za poljoprivredu, prehrambenu industriju i šumarstvo pri HGK; Josip Kraljičković, pročelnik upravnog odjela za poljoprivredu, ruralni razvitak i šumarstvo Zagrebačke županije i dr.sc. Žarko Stilin, prodekan za poslovnu suradnju i predstojnik katedre za marketing i komunikacije na Visokoj poslovnoj školi PAR u Rijeci. Panelisti su dali svoje viđenje trenutne situacije vinskog marketinga u Hrvatskoj, osvrnuli se na dosad postignute rezultate te dali smjernice za unaprjeđenje brendiranja Hrvatske kao vinske zemlje.

Gospodin Krunoslav Karalić je naglasio da je za brendiranje i marketing važna podjela na četiri hrvatske vinske regije:

Kroz zakon o vinu koji je stupio na snagu 1. travnja 2019. godine, napravili smo cjelovitu reformu sustava i osigurali sve pretpostavke za marketinško označavanje vina: prije svega stvorili smo financijske pretpostavke (osigurali smo 12 milijuna kuna), uspostavili smo vinske regije, a za svaku regiju predvidjeli smo osnivanje udruga i vinskih organizacija, pri čemu je Ministarstvo izvršno tijelo koje organizacijama dodjeljuje status (za status je potrebno minimalno 25 proizvođača ili 33% površina iz određene regije). Ključni je „korak“ sada na proizvođačima, da se organiziraju i ostvare ove uvjete“.naglasio je pomoćnik ministrice.

Objasnio je i koje su dvije krizne mjere donešene Nacionalnim programom pomoći sektoru vina (mjera skladištenja i mjera destilacije) i na koji način funkcioniraju. Gospođa Božica Marković iz HGK je objasnila brendiranje Hrvatske kao vinske zemlje kroz projekt Vina Croatia- Vina Mosaica, koji je nastao na inicijativu samih vinara. Gospodin Josip Kraljičković izrazio je nezadovoljstvo suradnjom lokalne uprave s višim (državnim) institucijama. Spomenuo je projekte stvaranja županijskih marki na razini (Portugizac Plešivica, Kraljevina Zelina; vinske ceste). Gospodin Žarko Stilin dotaknuo je dvije jako važne teme: marketing i obrazovanje, podsjetivši na (najjednostavniju) definiciju marketinga („način upravljanja poduzećem“) i manjak strategije na raznim razinama, a posebice istaknuo da mora postojati nacionalna strategija za marketing vina, „koja ne treba biti na 500 stranica, nego na 2 A4 stranice na koju će se potpisati svi oni koji je moraju provoditi“. O obrazovanju bi se moglo puno govoriti, ali ukratko – postavlja se pitanje, na kojoj je razini u Hrvatskoj - kultura stola?  (kratke isječke ovog uvodnog predavanja, organizator će objaviti uskoro na portalu „Vinoljupci“)

Nakon prve rasprave slijedila su interaktivna predavanja nakon kojih su sudionici imali prigode diskutirati o temama. Temu „Vinsko tržište prije i poslije korone“  prezentirali su predavači Žarko Stilin i Nenad Trifunović. O važnosti udruživanja vinara i zajedničkom tržišnom nastupu, uz puno primjera iz prakse govorili su Nikola Benvenuti (udruga Vinistra) i Janko Kezele (udruga Škrlet), a Ivan Ćuk osvrnuo se na pravne aspekte udruživanje, brendiranja  te zaštitu imena, spomenuvši kao primjer i „slučaj teran“. Temeljne smjernice izrade kvalitetnog poslovnog i marketinškog plana prezentirale su  predstavnice diWine Consultinga, Renata Lončarić i Tena Popović, a o stvaranju dodane vrijednosti na primjeru vina iz mora govorili su Karmela Tancabel (Iločki podrumi) i Marko Dušević (Coral wines), gdje su sudionici mogli kušati vina i pivo odležana pod morem.

U ciljanim predstavljanjima vinskoj publici, obratili su i partneri projekta tvrtka – partner:  MB Frigo Grupa (predstavila je važnost rashladne opreme u raznim granama industrije, posebice u vinarstvu);  diWine Consulting, specijalizirana za savjetovanje u vinskom marketingu, turistički medij Place2Go i Visoka poslovna škola PAR iz Rijeke. Sudionici konferencije sudjelovali su u tomboli i osvojili vrijedne nagrade i poklon bonove MB Frigo Grupe, diWine Consulting-a, godišnje pretplate časopisa Place2Go, popust na školovanje na Visokoj poslovnoj školi PAR te - glavnu nagradu: vikend za dvoje u hotelu Borovnik u Tisnom uz kušanje vina Slamić.

Za uživanje u vinu na konferenciji, kao i za nagrade predavačima i panelistima pobrinule su se vinarije Dingač-Skaramuča,  Zdjelarević Wine Selection, Vuglec breg, Vina Geržinić i  Terra Madre.

Svoj osvrt na Konferenciju dala je organizatorica Irena Lučić: „Iako smo se nadali većem odazivu vinara, doista smo zadovoljni konferencijom koju smo održali u ovim  teškim i izazovnim vremenima. Pokrenuli smo važne teme i postavili neka ključna pitanja na koja ćemo zajedno nastaviti tražiti odgovore. Planiramo 2. konferenciju dogodine, s nadom u veću podršku relevantnih institucija,  vinskih udruga i udruženja, te većim brojem vinara, kojima je, ova konferencija bila prvenstveno i namijenjena.„

U promicanju konferencije među vinarima pomogle su TZ Brodsko-posavske županije, TZ Vukovarsko-srijemske županije te Primorsko-goranska županija. Glavni organizator konferencije je Udruga Vinoljupci, u suradnji s partnerima – tvrtkama diWine j.d.o.o i Zlatne riječi j.d.o.o.  Udruga Vinoljupci aktivno djeluje od 2014. godine na promicanju vinske kulture i turizma. Do sada je organizirala ukupno sedam vinskih festivala na otvorenom te preko 50 manjih vinskih kušaonica, prezentacija, networking događanja i edukacijskih radionica. Udruga je nedavno pokrenula mali vinski portal Wine&Only kojim nastoji pridonijeti kvaliteti eno-gastro medija u Hrvatskoj.

Dodatne informacije i kratke video isječke s konferencije pogledajte uskoro na    www.vinoljupci.com.hr.