Nedjelja, 02 Veljača 2020

Prvi Vinski univerzum Zagreb-prvi hrvatski festival vina za mlade

Napisao/la:  Zlatne riječi PR Julio Frangen
(Reading time: 2 - 4 minutes)
Prvi Vinski univerzum Zagreb-prvi hrvatski festival vina za mlade

U Zagrebu je 30.1. u četvrtak, u središtu grada, u hotelu Dubrovnik održan prvi put, vrlo zanimljiv i poseban vinski događaj - 1. Vinski univerzum Zagreb - koji je okupio mlade vinare i mlade posjetitelje do 35 godina.

Vinski univerzum Zagreb izazvao je veliko zanimanje publike i vinara. To je prva obrazovno-promocijska vinska priredba u Hrvatskoj - namijenjena mladima. Glavni protagonisti festivala bili su mladi vinari u dobi od 18-35 godina koji su svoja vina predstavljali (isto tako) mladim posjetiteljima (18-35 god). Svaki mladi vinar imao je i poseban zadatak: edukaciju posjetitelja; o kulturi umjerenog uživanja vina te predstavljanje vinarije kroz svoju odabranu temu. Na festivalu je svoja vina i vinarije predstavilo 27 mladih izlagača, 22 hrvatska, 4 slovenska i jedan iz Bosne i Hercegovine.

Hrvatski su proizvođači predstavili svoja vina od krajnjeg istoka do juga Hrvatske: iz regije Slavonija i Podunavlje došla je vinarija Antunović iz Dalja, Veleučilište u Požegi i vinarija Romić iz Požege. Iz središnje bregovite Hrvatske bila ja vinarija Matočec iz Đurđevca, Vinska kuća Hažić iz Međimurja, vinarije Šember i Jagunić s Plešivice, Vina Šimanović iz krašićkog kraja i Agronomski fakultet s vinima iz srca Zagreba. Hrvatsku Istru i Kvarner predstavile su istarske vinarije Anđelini, Ritoša i Poletti te Vinska kuća Ivan Katunar s Krka. Dalmacija je imala mlade predstavnike vinarije Benkovac – Korlata, vinarije Slamić iz Tisnog, Bell'Iakov s Hvara, Bačić i Cebalo s Korčule, Crvik vina iz Konavala te vinarije Grabovac i Jerković iz Imotskog. Iz Slovenije došle su vinarije Lendwines, Fleisinger, Protner i Čarga 1767, a iz BiH vina Matić.

Iz Slovenije su došli i osnivači Vinskog univerzuma Ljubljana, a nazočnima se obratila direktorica festivala, mlada vinarka – Špela Štokelj: »Prije pet godina, nekoliko nas, mladih vinara poželjelo je napraviti vinski događaj samo za sebe i osmislili smo Vinski univerzum. Nastao je sa željom da se tradicija vinogradarstva i vinarstva Slovenije te širenje znanja o kulturi ispijanja vina predstavi mladoj generaciji. Prošle smo godine, u prosincu, doživjeli svoje 5. izdanje sa čak 44 mlada vinara-izlagača i preko 700 posjetitelja; iz godine u godinu smo sve popularniji - i veseli nas da je naša ideja prešla granice. Zahvaljujemo zagrebačkoj ekipi, na čelu s prof. Marijom Vukelić koja je, u vrlo kratkom vremenu i uz pomoć prijatelja, mladih vinara i ambasadora Vinskog univerzuma (Dominika Anđelinija i Tatjane Hažić) uspjela organizirati ovako dobar događaj, a uz pomoć Kluba studenata Agronomskog fakulteta proširiti vijest o događaju među studentskim grupama i udruženjima te tako i privući velik broj mladih posjetitelja.

Najvažnija je bila snažna edukativna nota festivala u kojoj je sudjelovao partner - Hrvatski sommelier klub (HSK) s dvije besplatne radionice koje su bile u cijelosti popunjene mladim ljudima željnim znanja. O terroiru i različitim vinima sorte malvazija govorio je sommelier Darko Lugarić, a u osnove sljubljivanja hrane i vina mlade je uveo sommelier Mario Meštrović.

Ususret festivalu, dva sata od 14h-16h bila su posvećena susretu B2B - za medije, ugostitelje i profesionalce u vinskom svijetu, koji su mogli prije gužve upoznati vinare i kušati neka vina koja dosada nisu te dogovoriti suradnju i poslove. Nakon 16h vinski svijet mladih ostao je - mladima da se sami u njemu organiziraju, razgovaraju, da u njemu uživaju. Na festivalu je organizirana i simpatična nagradna igra s izvlačenjem kupona pred sam kraj priredbe: izabrao se vinar s najljepšim očima - Marijo Carić iz hvarske vinarije Bell'Iakov, najbolje je točio vino Branimir Turk vinarije Antunović, a vino koje je jednog mladog posjetitelja oborilo s nogu bio je Škrlet vinarije Voštinić Klasnić. Na festivalu je u veseloj atmosferi vina kušalo i družilo se oko 250 mladih posjetitelja, uz pedesetak predstavnika medija i B2B zajednice.

Organizator festivala je tvrtka Zlatne riječi, a u promociji festivala pomogli su partneri i prijatelji: Vinski univerzum Ljubljana, Turistička zajednica Zagrebačke županije, Klub studenata Agronomskog fakulteta, Hrvatski sommelier klub, stručni časopis Restaurant & hotel, Genius Loci Design, udruga Vinoljupci, tiskara Grafing. Festival je pratila voda Jana/Jamnica.