Prvo pivo skuhano u novom proizvodnom pogonu Vukovarsko mikropivovare napunjeno je u čaše na svečanosti povodom investicije tvrtke K pivovari u cijenjeni i poznati hrvatski brend piva. Svečanim otvorenjem završava se izgradnja novog proizvodnog pogona mikropivovare, u kojoj će se proizvoditi Vukovarsko pivo, od početka godine u vlasništvu tvrtke K pivovari, tvrtke kćeri Zagrebačke pivovare. Vrijednost investicije je 11 milijuna kuna i predstavlja značajno ulaganje u hrvatsko gospodarstvo, lokalnu zajednicu i domaće ljudske resurse, poručili su danas novi vlasnici na svečanosti u poslovno-inovacijskom centru BIC-Vukovar.
Ulaganje u Vukovar i vrijednu investiciju komentirao je i predsjednik Uprave Zagrebačke pivovare Marko Njavro:
„Cjelokupno pivsko naslijeđe Zagrebačke pivovare, odnosno vodeću poziciju na tržištu, stoljetno znanje i iskustvo u proizvodnji piva odlučili smo pretočiti u rastući segment specijalnih piva male proizvodnje, uz nastavak razvoja naših prepoznatljivih brendova. Otvaranje mikropivovare Vukovarsko zato je još jedan u nizu projekata na koje smo iznimno ponosni i kojim pokazujemo izvrsnost svojih zaposlenika, pouzdanost u poslovanju i odlično partnerstvo s lokalnom zajednicom. Tim ulaganjem želimo poticati daljnje investicijsko ozračje u gradu Vukovaru i Vukovarsko – srijemskoj županiji, a posebno se zahvaljujemo Gradu Vukovaru i gradonačelniku Ivanu Penavi na pomoći i susretljivosti oko pronalaska adekvatnog prostora za novi početak proizvodnje Vukovarskog piva.“
Vukovarsko je zadržalo sve svoje vrijednosti kao i izvorni okus i izgled. Radi se naime o svijetlom nepasteriziranom pivu koje se među prvima u Hrvatskoj istaknulo kao pivo male proizvodnje, a sada će se nastaviti proizvoditi prema istoj recepturi. Godišnji kapacitet Vukovarsko mikropivovare iznosi 5.000 hektolitara godišnje, a s obzirom na snažnu distribucijsku mrežu Zagrebačke pivovare, taj poznati pivski brend iz Vukovara sada će biti dostupan diljem Hrvatske, u svim prodajnim kanalima kako bi zadovoljio potražnju ljubitelja specijalnih piva.
Koliko je ta investicija važna za poticanje daljnjih ulaganja u lokalnu zajednicu istaknuo je na svečanosti i gradonačelnik Vukovara Ivan Penava:
„Iznimno smo ponosni što će se ime grada Vukovara prenositi u svim dijelovima Hrvatske kroz naše lokalno pivo. Tvrtke K pivovari i Zagrebačka pivovara prepoznale su mogućnosti koje nudi naš domaći brend i sretni smo jer smo uspjeli podržati interese takvih ozbiljnih investitora. Uvijek nas raduju prilike za daljnji razvoj, otvaranje novih radnih mjesta i brži gospodarski razvoj za naše građane u Vukovaru, pa su naša vrata uvijek otvorena za razgovore i proširivanje gospodarskih potencijala u lokalnoj zajednici.“
Društvo ljubitelja piva je Vukovarsko pivo 2010. godine proglasilo najboljim hrvatskim pivom zbog njegovog okusa i priče koja nosi sjećanja na grad Vukovar. U međuvremenu je taj pivski brend zamalo pao u zaborav, na žalost brojnih ljubitelja piva.
Trendove u mikropivarstvu i budućnost Vukovarskog pojasnila je Tina Puhalo, direktorica tvrtke K pivovari:
“Za tvrtku K pivovari 2018. godina važna je zbog ulaska u rastući segment specijalnih piva, male proizvodnje. Procjene su da u Hrvatskoj navedeni segment piva drži oko jedan i pol posto tržišta, a na razvijenim tržištima kao što su Češka ili SAD, postoci prelaze deset ili čak do 20 posto. Vjerujemo da smo zato na vrijeme krenuli s razvojem Grif piva, a sada smo s Vukovarskim upotpunili svoj portfelj sa specijalnim svijetlim nepasteriziranim pivom. Mikropivovare su fleksibilne, brzo reagiraju na potrebe potrošača, a uloženi veliki entuzijazam prijašnjeg vlasnika u stvaranje jednog od najboljih hrvatskih piva, sada ćemo dodatno pojačati i vratiti ga na mjesto koje zaslužuje.“
HGK je prepoznala značaj mikropivovara okupljajući proizvođače unutar Grupacije malih nezavisnih pivovara HGK istaknuo je Dragan Kovačević, potpredsjednik HGK za poljoprivredu i turizam i pojasnio:
„Pivarska industrija je strateška prehrambena industrija koja izravno ili neizravno zapošljava preko 28 tisuća radnika. Jedna je od rijetkih u sektoru hrane i pića s pozitivnom vanjskotrgovinskom bilancom te suficitom od 10 do 20 milijuna eura na godišnjoj razini. U industriji je u posljednjih pet godina vidljiv trend povećanja udjela mikropivovara, čiji značaj daleko nadilazi njihove proizvodne kapacitete. Kroz specifične tehnologije i recepture, inovacije i bogatstvo različitih okusa mikropivovare mogu značajno pridonijeti gastronomskom identitetu pojedinog područja i turističkoj ponudi.“