bio&bio trgovine, u suradnji domaćim i inozemnim stručnjacima, objavile su trendove za 2018. godinu u području organskih proizvoda.
Organski proizvodi imaju sve više poklonika, kako u svijetu, tako i u nas, a razvoj tržišta razvija i očekivanja kupaca. Nedavno istraživanje, provedeno na 500 ispitanika (Biovega, 2017.), pokazuje kako kupci kvalitetnim organskim proizvodima nastoje zadovoljiti svoje potrebe za zdravljem (45%), transparentnijim deklariranjem (31%) te većom kvalitetom (15%) u odnosu na konvencionalne proizvode.
bio&bio trgovine ove godine obilježavaju 15 godina postojanja i sinonim su za certificirane organske proizvode najviše kvalitete, štoviše prvi je to lanac u nas koji se odredio ka poslovanju s isključivo cjelovitim organskim proizvodima. Upravo zbog te dosljednosti, ali i iskustva i educiranosti bio&bio savjetnika unutar trgovina, uživaju povjerenje kupaca. No, osim kvalitete, poznati su i po predstavljanju novih trendova na našem tržištu: od Zelene magme, Oatly zobenog napitka, Dr. Hauschka holističke kozmetike do novijih poput matche i brojnih japanskih proizvoda, prvog organskog cafea s ponudom 'to go', pojedinih superfood namirnica i tako dalje. Ono što je karakteristično za trendove unutar 'zelene' niše jest da se najjači među njima nerijetko prelijevaju u mainstream i postaju široko prihvaćeni.
'Ove godine slavimo 15 godina postojanja bio&bio trgovina i ponosni smo što kontinuirano predstavljamo niz novosti i trendova zdravih, organskih proizvoda koji su zaživjeli među našim kupcima. Zaljubljeni smo u zdrav život niz godina s jednakom strašću i to je naš kompas kad biramo hranu, dodatke prehrani i kozmetiku za bio&bio trgovine. Jednako posvećeno osluškujemo i zalažemo se za brojna ekološka pitanja. Važno nam je da ono što radimo ima širi utjecaj, a to se vidi i danas kad mnogi 'zdravi' trendovi postaju i široko prihvaćeni', ističe Jadranka Boban Pejić, vlasnica bio&bio koncepta.
Uz bogato iskustvo, redovitu komunikaciju s kupcima, te uvid u istraživanja i tumačenja stručnjaka, lakše je predvidjeti nove trendove na području zdrave hrane i navika, ali i ekološke teme koje će biti u fokusu. Upravo zato najavili su 15 zdravih trendova za 2018. godinu koji će zahvatiti šire tržište.
15 zdravih trendova u 2018.
1. Snaga kurkumina
Oni koji se već do sada nisu 'zakačili' na kurkumu, u 2018. neće je moći izbjeći. Svježa ili u prahu, kurkuma će biti još prisutnija u zdravim napitcima i hrani, zbog brojnih blagodatnih svojstava – prije svega protuupalnih.
2. Avokado je in
Ako je 'itko' spreman banane srušiti s trona najpopularnijeg voća, to je zasigurno avokado. Zadivljujuća nutritivna snaga, svestranost u receptima i jednostavnost pripreme, jamče mu daljnji rast popularnosti. No, zbog velike izloženosti kemikalijama, zračenju i tretiranja u transportu, kupci će sve češće radije birati organski uzgojen avokado. I još nešto, njegova sjemenka zaista može proklijati (za razliku od tretirane).
3. CBD iz konoplje
CBD iz konoplje do nedavno bio je novina o kojoj se u široj javnosti nije mnogo znalo. bio&bio savjetnici potvrđuju kako su se kupci kroz proteklu godinu itekako susreli i posvjedočili o učinkovitosti pripravaka na bazi kanabidiola. Na temelju pozitivnih iskustava, očekujemo njihovu daljnju popularizaciju i upotrebu u postizanju ravnoteže duha i tijela.
4. Ponovo otkrivena moć ginsenga
S obzirom na to da su stres, preopterećenost i mentalna iscrpljenost u kontinuiranom porastu, potraga za eliksirima koji donose olakšanje aktualnija je no ikad. Tinktura ginsenga bit će prvi izbor za podizanje mentalne i fizičke snage, zbog iznimne učinkovitosti, dobre sinergije s drugim biljnim pripravcima i jednostavne primjene bez kontraindikacija.
5. Reishi, Cordyceps, Chaga, Shiitake
Iako se ljekovite gljive, posebno zbog rada Paula Stametsa, mikologa svjetskog glasa, već godinama smatraju iznimno korisnima za zdravlje, njihovo vrijeme tek dolazi. U ovoj godini će šire tržište s više pažnje prepoznati njihov potencijal te će postati pravi hit.
6. Probiotici - prva linija obrane
Naš unutarnji ekosustav, mikrobiom i njegova ravnoteža vruća su tema godine u koju smo kročili i čini se da se nijedan važan aspekt fizičkog i psihičkog zdravlja ne može cjelovito sagledati bez razumijevanja o utjecaja mikroorganizama na imunitet. Osvještavanjem važnosti ravnoteže mikrobioma, probiotici će dobiti zasluženu pažnju.
7. Fermentirana hrana
Kefir, kombucha, miso i ukiseljeno povrće iz zimnica češće će biti na našim tanjurima, sve u želji da podržimo zdravlje dobrih bakterija, nužnih za dobar imunitet, fizičku i psihičku aktivnost.
{youtube}NUa9Rcj581E{/youtube}
8. Organska specialty kava
Baristi u bio&bio cafeu bilježe rast potražnje za organskom specialty kavom: 'U početku su to više bili turisti koji su se s takvom kavom susreli npr u SAD-u, Londonu itd., ali u zadnje vrijeme prednjače domaći kavoljupci koji žele izvorni okus kave, s organskim certifikatom', ističu u popularnom Oktogonu. Osim okusa i fair trade pristupa, postat će cijenjena i snaga antioksidansa iz eko kave te ćemo zavoljeti kavu 'na hladno' (cold brew).
9. Alge – spirulina, AFA, chlorella
Nije slučajno da je NASA testirala Spirulinu Pacifica kao izvor nutrijenata za astronaute! Upravo je Spirulina Pacifica jedan od najdugovječnijih i najtraženijih dodataka prehrani u bio&bio, ali zanimanje se širi i dalje. Mikroalge će postati još istaknutije predstavnice iznimno moćne superhrane koje unaprjeđuju mentalno i fizičko zdravlje.
10. Vitamin D3 u spreju
Otkrit će se važnost i djelotvornost sunca u bočici, a vegane će posebno obradovati novost da će ga po prvi puta moći naći i iz veganskog izvora.
'Znanstvene studije pokazale su da oko 50% žena ima smanjenu razinu vitamina D u krvi. Iako se tradicionalno veže uz zdravlje kostiju, što je također potvrđeno studijama, njegov značaj sve se više istražuje, te će u budućnosti, sigurna sam, biti još jakih studija i povezanosti između nedostatka vitamina D i pojave tumora', otkrila nam je poznata stručnjakinja, dr. Sanja Toljan.
11. Nepotrebno bacanje hrane
Gotovo polovicu hrane koju proizvedemo ili kupimo – bacamo, to je trend razvijenih zemalja u kojem Hrvatska ne zaostaje. U 2018. učit ćemo kako učinkovitije raspolagati hranom, korigirajući tako i percepciju što znači jeftina hrana.
12. Važnost malih gospodarstava
Lokalni uzgoj, male serije proizvodnje, posvećenost i artisan pristup hrani trend je koji u Hrvatsku dolazi na velika vrata. Kupci žele osjetiti izvornost i posvećenost te uživati u proizvodima koji imaju 'ime i prezime'.
13. Odgovorno poslovanje
Cijena je i dalje bitan faktor odluke o kupnji. Ali! Sve je važnije odakle dolaze proizvodi koje koristimo, kako su proizvedeni i podržavaju li načela pravedne trgovine. Kupci će pažljivije pratiti priče pojedinih brendova i poslovne prakse koje iza njih stoje.
14. Održivost prehrambene politike
Konvencionalna poljoprivreda je među najvećim zagađivačima, ali i među najviše podupiranim industrijama unutar EU. 'Svaki građanin EU izdvaja oko 30 centi svaki dan za poljoprivredu i nastavit će tražiti da prehrambena politika postane održivija', ističe stručnjakinja Sonja Karoglan Todorović iz instituta Ecologica.
15. Transparentnost deklaracija
Povjerenje i sigurnost u deklariranje organskih proizvoda na visokom je drugom mjestu očekivanja kupaca, odmah iza zdravlja. Kupci postaju sve educiraniji i traže transparentne informacije o sastavu proizvoda i načinu proizvodnje, a proizvođači i trgovci će morati dosljedno održavati i komunicirati standarde kvalitete žele li zadržati kupce.