Srijeda, 22 Travanj 2015

Rezidba vinograda kao odlična marketinška akcija

Napisao: 
(Reading time: 2 - 3 minutes)
Rezidba vinograda kao odlična marketinška akcija

Ove smo godine imali u vinogradima slovenske vinarije Jeruzalem Ormož ozbiljnu rezidbu.  Moja malenkost sigurno je orezala pa barem 15-ak loza. Šalim se, naravno, o tome kako je to bio ozbiljan posao, ali marketinški je to stvarno fantastičan potez. Okupite jedne godine poznatije ljude iz vinskog biznisa, vinske novinare, distibutere, sommeliere i naravno dodate pokojeg selebritija. Svakom od njih  postavite zadatak da posadi 10-tak loza i tako dobijete predivan mladi vinograd. Svi koji su bili na tom događaju su se, naravno, pohvalili svojim komadićem vinograda, jer uz njihove loze postavljena je pločica sa njihovim imenom i eto, sve društvene mreže govore o vašem vinogradu. Novinari, naravno, nisu stali samo na društvenim mrežama i eto vam fantastične reklame i to iznimno pozitivne, jer takva je cijela atmosfera oko toga. Prođe godina i taman sve pomalo padne u zaborav, ali eto, dođe vrijeme rezidbei ponovo se svi nađemo u tom, 'ajmo reć - našem - vinogradu. Tako se svako malo nađe neki razlog za novo okupljanje i novu priču.

Jeruzalem Ormož kroz to prezentira svoju vinariju. Naš zajednički vinograd je tu samo sredstvo. Ideja odlična – ma, teško može biti bolja - svaka čast! To je samo dokaz da danas morate biti drugačiji. Reklame moraju biti sve inovativnije pa čak i personalizirane, ali moraju imati i ono nešto, moraju biti pozitivne. Priča o ovom vinogradu je upravo to - čista pozitiva. Uvijek ću rado otići pogledati „svojih“ 10 loza i naravno sve obavijestiti o njihovom napretku. Ipak na pločici piše 'G.E.T. Report,  Silvija Munda i Tomislav Stiplošek'.

U svakom slučaju, jedva čekam sljedeći odlazak u vinariju Jeruzalem Ormož, jer nakon sadnje i rezidbe, ako se ne varam, dolazi berba. A osim toga, svaki put me oduševe  vinima i jelima; tako su nam ovog puta pripremili degustaciju arhivskih vina koje su prigodno sljubili s kolačima. Točka na i bio je odličan nastup njihove zvijezde Rebeke  Dremelj.

Vidimo se u berbi!

Na prvoklasnim pozicijama brežuljaka amfiteratralnog oblika, na terasastim vinogradima vinarije Jeruzalem Ormož  na Maleku, prošle je godine posađena 31 000 loza šipona (moslavca, furminta). Ove godine, prvo proljeće nakon sadnje, pozvani su novinari i osobe iz javnog i političkog života na rezidbu posađenih loza.

Rezidbom uravnotežujemo rodnost i kvalitetu grožđa, potičemo i usmjeravamo rast loze te izravno utječemo na njezin razvoj, a kako bi sve proteklo u najboljem redu, vinarija je uzvanicima osigurala mentore, iskusne vinogradare koji su pokazali kako se vrši rezidba pa je svaki sudionik dobio jasne  upute o poslu koji treba obaviti.

 „Rezidba je nakon sadnje drugi najvažniji događaj u životu loze“, kazao je Mitja Herga, direktor Jeruzalem Ormoža i dodao da će se „iduće ljeto organizirati prva berba u mladom vinogradu“. Ovom prigodom g. Herga je predstavio projekt koji je vinarija pokrenula s Biotehničkim fakultetom u Ljubljani, a namjera je projekta ponuditi znanje i dio nasada vinarije Jeruzalem Ormož u znanstvene i edukativne svrhe.  “. On će u prvom redu biti na korist studentima koji će na primjeru jeruzalmskog vinograda moći u praksi pratiti put grožđa od vinograda do boce.

 

 

Tomislav Stiplošek

Tomislav Stiplošek glavni je urednik G.E.T. Reporta i predsjednik udruge za kulturu stola G.E.T.

U 2016. godini FIJET Hrvatska u suradnji sa Zborom turističkih novinara HND-a dodijelio mu je priznanje za osobni doprinos popularizaciji i afirmaciji turističkog novinarstva te promicanje etičkih i profesionalnih standarda struke, koje dodjeljuje  u sklopu godišnje nagrade "Marko Polo".