13.000 butelja vina utovareno je u kamion koji potom kreće prema Rijeci, a zatim brodom za Kinu.
Imamo li dovoljno vina za izvoz u Kinu? Mnogo naših vinara tvrdi da nemamo.
Kinesko tržište najbrže je rastuće vinsko tržište na svijetu, s godišnjim porastom od 15%. Danas ima cca 20 milijuna potrošača, uz procjene porasta na 80 mil. do 2020. godine.
Kako će na takvom tržištu konkurirati jedna mala Hrvatska?
Neki kažu: "Nikako."
Mi iz G.E.T. Reporta se ne slažemo. Tvrdimo da hrvatski vinari mogu konkurirati, ali ne količinom koje nema, nego kvalitetom koja je moguća. Treba izvoziti malo vina vrhunske kakvoće.
Već znamo da se s nama slažu i u Badelu, a kako vidimo, slažu se i u PP Orahovica. Naime, spomenuto vino koje je krenulo za Kinu je njihova Frankovka. I nije to nekakav probni uzorak nakon kojeg će, ako "prođe", skupljati količinu potrebnu za pokrivanje slijedeće narudžbe i punjenje polica kineskih marketa.
PP Orahovica kontinuirano izvozi u Kinu više od dvije godine. Ovaj puta izvoze kontejner s 13.000 butelja Frankovke. Berba je 2012, s alkoholom 12,9%, karakteristične živahne rubin crvene boje, razvijene arome zrelog crvenog voća, naročito višnje. Nakon godinu dana odležavanja, jedno od najboljih crnih kontinentalnih vina spremno je i za kinesko tržište.
Uz Frankovku, u Kinu se izvozi Silvanac zeleni i Sauvignon.
Frankovka iz berbe 2011. osvojila je na natjecanju "Decanter Asia wine award 2012" brončanu medalju, što je bila jedna od "ulaznica" na vinsko tržište Kine. Iste 2012. godine, orahovački Silvanac zeleni, berba 2009., osvojio je na, poslije Asian Decantera, najprestižnijem ocjenjivanju vina u Aziji, INTERWINE, Guangzhou, Kina, nagradu za najbolje bijelo suho vino sajma. Nakon ovih nagrada bilježe znatan porast izvoza vina u Kinu.
Na kineskom tržištu se sve više konzumiraju kvalitetna i vrhunska vina, gdje su najtraženija vina proizvedena u Europi. Najviše se konzumiraju crne sorte vina i bijela polusuha do slatka vina.