Petak, 14 Svibanj 2021

Dvanaest bodova i izvrsne kritike: Booking.com otkriva alternativni poredak izbora za Pjesmu Eurovizije 2021.

Napisao:  G.E.T. Nathan Reinds/NPO/NOS/AVROTROS
(Reading time: 3 - 5 minutes)
Dvanaest bodova i izvrsne kritike: Booking.com otkriva alternativni poredak izbora za Pjesmu Eurovizije 2021.

Ova jedinstvena ljestvica imena „Tour-O-Vision“ kombinira ocjene putnika i najnovije izglede na kladionicama

„Tour-O-Vision“ formula predviđa treću pobjedu za Italiju, ali i visoko četvrto mjesto za Hrvatsku

Odbrojavanje do izbora za Pjesmu Eurovizije 2021. je počelo! Nakon gotovo dvije godine bez ovog tjedna prepunog jedinstvenih pjesama, ekstravagantnih izvedbi i legendarnih nastupa uživo, svi ga željno iščekujemo – i trebamo – više no ikad. 

Natjecanje se zahuktava, a kladioničari otkrivaju svoja predviđanja ususret finalu 22. svibnja – svi su sudionici već potvrđeni, pa se uvelike raspravlja o tome tko će se kući vratiti s pobjedom.

Mnogi obožavatelji posjetit će svoje omiljene stranice kako bi dodali svoja predviđanja, no Booking.com, službeni partner za putovanja izbora za Pjesmu Eurovizije 2021., ima asa u rukavu kad je riječ o poretku. Iako su rivalstva jednako žestoka kao i nastupi, zahvaljujući putovanjima, Europljanima je ljubav prema drugim zemljama koje sudjeluju na Eurosongu zapravo duboko ukorijenjena.

Booking.com vjeruje da preferencije vezane za putovanja imaju pravi utjecaj na to za koju ćemo zemlju glasovati. Možda će gledatelji baš najveći broj bodova dodijeliti zemlji u kojoj se nalazi njihovo omiljeno odredište za odmore, osobito ako to znači da će moći putovati onamo za Eurosong 2022.

Stoga je Booking.com upotrijebio svoju nenadmašnu kolekciju podataka kako bi otkrio kako bi moglo izgledati stanje na ljestvici ako spojimo pjesme koje ne možemo prestati pjevati i odredišta koja volimo posjećivati. 

Tour-O-Vision

Ovaj poredak kreiran je kombiniranjem favorita na kladionicama za Eurosong 2021. s prosječnom ocjenom putnika na Booking.com-u od svibnja 2019., kad je održan zadnji izbor za Pjesmu Eurovizije.

Tour-O-VisionPrema ovom alternativnom poretku, Italija bi bila pobjednica, a iza nje stajale bi Grčka i Malta. Ako je formula Booking.com-a pogodila sve prave note, ovo bi mogla biti treća pobjeda za Italiju. Zanimljivo je da bi prema ljestvici Booking.com-a Hrvatska završila na visokom četvrtom mjestu.

Neočekivane ljubavi (i ljubavne pjesme)

Kao dio istraživanja, Booking.com otkrio je i neka očekivana rivalstva te neočekivana prijateljstva sklopljena tijekom glasovanja. Prema povijesnim uzorcima glasovanja već možemo očekivati da će određene zemlje vjerojatno glasovati za svoje susjede, no kad je riječ o putovanjima, čekaju nas iznenađenja.

  • Iako Hrvatska u prosjeku najviše bodova daje susjednoj Srbiji, hrvatski putnici za putovanja ipak preferiraju Italiju
  • Španjolska i Portugal dokazuju da su dobri susjedi ujedno i dobri prijatelji, budući da Španjolska najviše bodova dobiva upravo od svog susjeda. No ti glasovi ne odgovaraju planovima za putovanja putnika iz Portugala – pobjedu ipak odnose Francuska, Ujedinjeno Kraljevstvo i Italija
  • Italija je tijekom godina najviše bodova dobila od Albanije, a također je i najpopularnije odredište među albanskim putnicima
  • No Italija joj nije uzvratila jednako dobrim bodovima, već najviše bodova ipak daje Ukrajini
  • Izrael u prosjeku najviše bodova dobiva od Francuske, a Francuzi su također drugi po redu kad je riječ o najvećem broju putovanja u Izrael
  • Kad je riječ o bodovima od Izraela, francuska se bori s Rusijom, koja u prosjeku dobiva najviše bodova od Izraela
  • Otkako se 1981. godine pridružio izboru za Pjesmu Eurovizije, Cipar još nije odnio pobjedu, no ipak je omiljeno odredište za rivale iz Ujedinjenog Kraljevstva, Rusije i Izraela
  • Usprkos tomu što je sudjelovanje Australije 2015. godine trebalo biti samo jednokratno pojavljivanje, ova je država otad već pet puta sudjelovala u izboru, a čak je četiri puta bila u top 10. Kad je riječ o putovanjima, Australija je omiljeno odredište za putnike iz Ujedinjenog Kraljevstva

Velika petorka mnogo putuje

Veliku petorku (Ujedinjeno Kraljevstvo, Njemačku, Francusku, Italiju i Španjolsku) i trenutačnog prvaka, Nizozemsku, ne povezuje samo zajamčeno mjesto u finalu, već su poprilično usklađeni i kad je riječ o putovanjima:

  • Ujedinjeno Kraljevstvo možda nije nikakva prijetnja na natjecanju jer je u proteklom desetljeću imala najgore ocjene među velikom petorkom, no i dalje je popularna među svojim rivalima, a putnici iz Njemačke među onima su koji je najčešće posjećuju
  • Kad je riječ o ukupnom broju bodova među tih šest zemalja, Italija je najuspješnija zemlja u posljednjem desetljeću bez ijedne pobjede. No, njezino bogato naslijeđe ipak privlači putnike, a Rim ima osobite preporuke za povijest
  • Iako je propustila četiri od 10 posljednjih izbora za Pjesmu Eurovizije, Nizozemska, ovogodišnji domaćin i pobjednik Eurosonga 2019., druga je prema ukupnom zbroju bodova u proteklom desetljeću među Velikom petorkom. A, u tim je državama također popularna i izvan natjecanja – među četiri od pet država koje je najčešće posjećuju nalaze se njezini eurovizijski rivali (Njemačka, Ujedinjeno Kraljevstvo, Francuska i Italija)

Arjan Dijk, viši potpredsjednik i direktor odjela za marketing u Booking.com-u, dodaje: „U središtu izbora za Pjesmu Eurovizije nalaze se natjecanje i žestoko rivalstvo. No, zemlje koje sudjeluju također se imaju priliku ujediniti i slaviti radost koju donose glazba i nastupanje. Nakon odvojenosti zbog ograničenja za putovanja, ove će nas godine posebno nadahnuti okupljanje milijuna obožavatelja iz cijelog svijeta putem ekrana i pametnih telefona kako bi sudjelovali u ovom slavlju jedinstva i inkluzivnosti. I dok na pozornici svi želimo ostvariti 12 bodova, naši podaci za putovanja pokazuju nam da smo više prijatelji nego neprijatelji te da želimo istražiti i doživjeti upravo ona odredišta protiv kojih se natječemo. S misijom da olakšamo svima da istraže svijet, svi u Booking.com-u uzbuđeni smo oko budućih prilika za putovanja, koja će nam omogućiti da otkrijemo izvanrednu raznolikost koju naš svijet nudi, kad to opet bude sigurno.“

METODOLOGIJA

*Tour-O-Vision pregled kreiran je koristeći „Glasove s Booking.com-a“, koji umjesto tradicionalnog eurovizijskog glasovanja koriste ocjene s platforme. Glasovi s Booking.com-a iskorištavaju količinu i prosječnu ocjenu svih provjerenih recenzija koje su putnici ostavili između 14. svibnja 2019. i 21. travnja 2021., što je onda pretvoreno u odgovarajući broj bodova prema eurovizijskoj ljestvici. Glasovi s Booking.com-a potom su kombinirani s predviđanjima za glasove žirija prema kladionicama**

 **Predviđanja kladionica temelje se na prosjeku 18 kladionica koje je Eurovision World skupio do 21. travnja 2021. (https://eurovisionworld.com/odds/eurovision)